Ez nem más, mint a gazdagság és csillogás szinonimájaként számontartott Monte-Carlo a Monaco Nagydíjjal. Ez azért tölt be különleges szerepet a nagydíjak sorában, mivel a nagy szponzorok vezetői mindig itt, ekkor adnak találkozót partnereiknek ebben e mediterrán gyöngyszemben, így különösen fontos a csapatoknak az, hogy jól teljesítsenek.

A futam fontosságára való tekintettel a csapatok ezúttal is intenzív tesztelésbe fogtak, majd egy hétvégét pihentek. Sokan, így a Monaco Nagydíjtól még eltiltott BAR, a Toyota, a Renault, a McLaren, Red Bull és a Sauber is a franciaországi Paul Ricard pályán készítette fel autóit a monacói utcai pálya megpróbáltatásaira.

Bár egy ideig sokan úgy hitték, talán a Toyota autói is hiányoznak majd a monacói rajtrácsról, de mára már bizonyos, hogy nem így lesz. Egy adminisztrációs hiba folytán a kölni csapat érvényes szuperlicensz nélkül versenyzett a szezon első futamain, de a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) orvosolta a problémát, és a San Marino Nagydíjat követően ellátta a csapatot új szuperlicensszel. A Williams az olaszországi Vallelungában tesztelt, miközben a Ferrari maradt házipályáján, Fioranóban.

Aki azt gondolná, hogy Michael Schumacher már letett a világbajnoki címvédésről, az nagyot téved. “Azok, akik azt gondolják, hogy már nem rúghatunk labdába, nem ismernek minket. Persze a világbajnoki cím érdekében nem ez volt a legjobb eredmény. Ennek ellenére a szezon nyitó futamai bebizonyították, hogy milyen gyorsan változhatnak a dolgok egyetlen hétvége során. Így azt mondom még egyszer: a szezon vége még messze van, és sok minden történhet” – mondta bizakodóan a hétszeres világbajnok a spanyol futamot követően.

A Ferrari abroncsszállítója le is szögezte, hogy a számára is kiábrándító eredményt hozó Spanyol Nagydíjat követően továbblép az abroncsfejlesztési tervekkel, hogy ezzel segítse hozzá a japán abroncsokat használó csapatokat a nagyobb eredményességhez. A Bridgestone technikai igazgatója elmondta, hogy továbbra is a biztonság az elsődleges fontosságú számukra, és vizsgálatot folytatnak Michael Schumacher leeresztett kerekei ügyében. Jean Todt csapatvezető megvédte az abroncsszállítót, mely szerint nagyon nehéz úgy fejleszteni, hogy a maranellói csapat az egyetlen komoly istálló, mely japán gumikon versenyez, hiszen egyetlen egy kis hiba esetén Barcelonában máris nyolc autó ért hamarabb célba a legjobb helyezést elérő Ferrari előtt (mely Rubens Barrichellóé volt).

A verseny nagy esélyese továbbra is a konstruktőri ponttáblák élén álló Fernando Alonso és a Renault. Az enstone-iak is dobogós helyezésre fenik a fogukat, így az Elftől egy speciális kenőanyagot kértek a hétvégére, amely hígabb a szokásosnál. Ennek segítségével a motor gyorsabb lesz, mégis megbirkózik a mediterrán forrósággal. A hétvége során mindegyik csapat Elf termékkel áll majd rajthoz, vagy legalábbis olyan termékkel, amely alapja az Elftől származik. Ráadásul a monacói pálya felszínét egy Styrelf nevű aszfalt borítja, melyet a Total Solaize-i kutatási központjában állítottak elő. Ez az útfelszín nagyon rugalmas, jó tapadást biztosít, jól reagál a változó időjárási viszonyokra.

Az időmérő edzéseredmény és a jó start rendkívül fontos Monacóban és e két dologban Alonso az úr. A rajtrács elején azonban nagyon nyílt a küzdelem és egyre nehezebb megjósolni, vajon ki nyerhet.

A pálya és a verseny

A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi az átlagsebesség, mégis a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak érni. Emellett itt nincsenek kavicságyak és a szűk pálya miatt nincs nagyon hely a hibázásra. Aki hibázik, az nagyot fizethet akár azzal, hogy kiesik a versenyből. A motorerő nem játszik ezúttal különösebben nagy szerepet, de fontos lesz, hogy az autónak jó legyen a húzása a kanyarokból kijövet és ami még fontosabb, az autó jól vezethető legyen. Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása, és pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel.

A Grand-Hotel kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták. A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát is elérheti. A 78-körös Monaco Nagydíj május 22-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 3,340 km, a teljes versenytáv 260,520 km. Fontos, hogy pénteken nem fog zúgni a kikötő a Formula-1-es motorok zajától, mivel csütörtökön tartják az első két szabadedzést a csapatok.

2004-ben Jarno Trulli (Renault) nyerte meg a futamot. Ideje 1’45″46.601 volt. A körrekordot Michael Schumacher (Ferrari) tartja 1’14.439-es időeredménnyel. A második helyen Jenson Button (BAR-Honda) ért célba, míg a harmadik helyezett Rubens Barrichello (Ferrari) lett.