Az ötletgazda Szabó Róbert szerint a kezdeményezés szlogenje tökéletesen megmagyarázza miért indult négy éve útjára a Fair vezető kampány: „Tegyünk együtt a közlekedési morál javításáért!”

„A Közép és Kelet európai közlekedési morál nagyban eltér a nyugat európaitól. Nálunk az utakon gyakran hétköznapi versenyek zajlanak, az udvariasság nem igazán jellemző. – jelentette ki az Autó Motor magazin főszerkesztője – Valakinek fel kellett vállalni a szembesítő szerepét, mi ezt kötelezettségünknek éreztük, és rengeteg visszaigazolást kaptunk arról, hogy jól tettük. Nagyon sokan álltak a kampány mellé, aminek szemmel látható eredményei is vannak, de még nagyon hosszú út áll előttünk.

Szabó Róbert szerint elindultunk ugyan a megfelelő irányba, de sokat kell még fejlődnie a közlekedési kultúrának Szabó Róbert szerint elindultunk ugyan a megfelelő irányba, de sokat kell még fejlődnie a közlekedési kultúrának

Az ötletgazda, saját bőrén is tapasztalja a hazai közlekedés árnyoldalait. Mint mondta, autósként és motorosként, látja a közúti közlekedés két pólusát.
„ Szerencsére sosem ért közlekedési baleset, pedig aktív résztvevője vagyok a közlekedésnek. Úgy érzem az autósok kicsit felsőbbrendűnek érzik magukat, a motorosok pedig törékenyebbek, nem védi őket a kaszni. Emiatt ha kocsiba ülök, jobban használom a tükröket, igyekszem a közlekedés minden résztvevőjére odafigyelni.”

Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság első magyar résztvevője, saját bevallása szerint agresszív vezető volt mielőtt profi karrierbe kezdett.  Aztán az évek során rájött, lehet sportosan vezetni, de csakis a lehető legkevesebb kockázattal.
„Az utakon egyre több autó és motor közlekedik, ezért tekintettel kell lenni egymásra. A forgalomban nem tehetjük meg, hogy csak önmagunkra figyelünk, ha segítjük egymást az a legkifizetődőbb.  – magyarázta Norbert – Az utakon olyannak kell lenni, mint egy nagy család és alkalmazkodnunk kell egymáshoz, hiszen annyira el tudja rontani az ember napját, egy-egy ingerült visszajelzés, ha levillognak, ledudálnak.”

Michelisz Norbert szerint száguldozni csak a versenypályán szabad. Ott megvan a megfelelő infrastruktúra mindehhez, és nincs szembeforgalom se Michelisz Norbert szerint száguldozni csak a versenypályán szabad. Ott megvan a megfelelő infrastruktúra mindehhez, és nincs szembeforgalom se

Norbert közlekedési szemléletét egy korábbi balesete is nagyban befolyásolta. „2005-ben volt egy balesetem, amit az okozott, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezettem. Az eső áztatta úton túl gyorsan mentem, és elvesztettem az autó fölötti irányítást. Szerencsére az eset nem járt végzetes következményekkel, de ez nem rajtam múlt. Ekkor megtanultam, hogy csak egy pillanat műve és megvan a baj, ráadásul ilyenkor nem csak magunkat, hanem másokat is veszélyeztetünk.”

A Fair vezető kampány idén nyáron két nagy eseménnyel készül. Június 16.-án az autósok a Hungaroringen, a motorosok június 21.-én a SilverKart gokartpályán mérhetik össze tudásukat, ahol celebfutamokkal is várják az érdeklődőket.