Az új márkakupa-sorozatot a Zengő Motorsport és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség a Shell Hungary Rt.-vel, mint névadó szponzorral közösen szervezte.

A 2003-as Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa abszolút első helyezettje – lapunk munkatársa - Wéber Gábor volt, aki ezért az eredményért elnyerte a „A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa bajnoka” címet. A második helyezett Gál Szabolcs, míg a harmadik, Él István lett.

A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa keretében megrendezésre került a Média Kupa is, amelyen a különböző médiumok riporterei és újságírói lehetőséget kaptak arra, hogy a valóságban is megtapasztalják azt, amiről korábban csak külső szemlélőként írtak vagy beszéltek. Wéber Gábor, az Autó Motor munkatársa, rendhagyó módon, ezt a külön értékelt küzdelmet is megnyerte. Második helyezett Bessenyey Zoltán, az Autó Modell Sport újságírója lett, a harmadik pedig Czollner Gyula, az RTL Klub sportriportere.

A nagy érdeklődéssel kísért Shell V-Power Racing Renault Clio Kupára – hét hétvégén – tizenhárom futam keretében az ország különböző részein került sor. A Kupa egyik idei különlegessége az volt, hogy a Formula 1 Magyar Nagydíj ideje alatt a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa mezőnye is pályára léphetett a megújult Hungaroringen. Igen hosszú évek óta nem volt példa rá, hogy hazai versenyzők nagy számban egy komplett futam erejéig megjelenhettek és versenyezhettek az F1-es futam hétvégéjén. Hazai márkakupa futam pedig még sohasem volt része a Magyar Nagydíj programjának. Ezen a futamon Kiss István, a Shell által augusztusban szervezett Shell V-Power Racing Ügyességi Verseny nyertese is elindulhatott, miután részt vett és sikeresen levizsgázott egy, a Zengő Motorsport által szervezett, versenyzőképző tréningen.

„A Shell ugyan már korábban is támogatott kisebb versenyeket Magyarországon, de ilyen nagy szabású gyorsasági autóversenyen most jelent meg először,” mondta Erényi Balázs, a Shell Hungary Rt. kereskedelmi igazgatója. „Bízunk abban, hogy a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa idei sikere mind a versenyzőket, mind a szervezőket arra bíztatja, hogy a jövő évben is aktív résztvevői legyenek ezen márkakupa sorozatnak.”

AZ IGAZI LÓERŐ

A Shell évek óta Magyarországon is forgalmazza speciális fejlesztésű Shell V-Power Racing elnevezésű üzemanyagát. Ez a minimum 99-es oktánszámú, ólommentes üzemanyag válogatott komponensei révén a ma ismert egyik legfejlettebb gyártási technológiát képviseli Európában. A V-Power Racing a Shell Formula 1-es fejlesztéseinek eredménye és a Shell németországi finomítójában készül egy különleges receptúra alapján. A V-Power Racing a Ferrari Formula 1-es üzemanyag technológiájára épül és az üzemanyag összetétele úgy lett kialakítva, hogy a maximális teljesítmény szériaautókban, utcai körülmények között is elérhető legyen. A V-Power Racing eredetileg a versenypályákra készült: ez egy ólommentes, importált termék, amely 99-es oktánszámú, ólommentes alapüzemanyagra épül és válogatott komponensszerkezetével a ma ismert legfejlettebb gyártási technológiát képviseli Európában. A Shell V-Power Racing üzemanyag különleges receptúra szerint készül. A speciális adalékokon kívül, egy egyedi komponensmix segít abban, hogy a motor a lehető legtöbb energiát és a lehető legdinamikusabb gyorsulást nyújtsa gázadáskor. A V-Power Racing nagyobb hatásfokkal ég el a motorban, és így több energiát biztosít. A vezető már az első tankolást követően érzi a különbséget. A V-Power Racing kompatibilis és keverhető bármilyen ólommentes benzinnel és természetesen nem károsítja sem a katalizátort, sem a motort. Minden autótípushoz használható, amely nem igényel ólmozott benzint.

A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa háttere

A márkakupa sorozatok szerte a világon népszerű versenyei a különböző autósport rendezvényeknek. Lényegük, hogy a versenyzők az egyforma autóknak köszönhetően egyforma technikai feltételekkel mérhetik össze tudásukat, így csak a versenyzők, tehetsége, bátorsága és szerencséje dönti el a helyezések sorsát. Ennek köszönhetően ezek a versenysorozatok a nézők számára is az egyik legizgalmasabb és legnagyobb élményt nyújtó küzdelmek. A márkakupa sorozatok versenyautóit biztosító gyártóknak és a futamok támogatóinak pedig különleges és hatékony megjelenési lehetőséget jelentenek.
A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa versenysorozat az elmúlt tíz év során nagy sikerrel zajló Opel Astra Kupa folytatásaként került idén megrendezésre, hogy egy mai technikai színvonalat képviselő versenysorozatban továbblépési lehetőséget kínáljon a fent említett Astra Kupában, illetve a szakág más kisebb géposztályaiban már gyakorlatot szerzett versenyzőknek. A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupára egyénileg és csapatként egyaránt lehetett nevezni. Az egyéni verseny első helyezettje, Wéber Gábor, elnyerte a „A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa bajnoka” címet és visszanyerte egész éves nevezési díjának az összegét.
A csapatverseny első helyezettjei (Gál Szabolcs és Solti Attila) a „Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa csapat bajnoka” cím mellett egy Renault személygépkocsit is hazavihettek.
A Kupán kizárólag azok a Renault Clio RS típusú versenyautók vehettek részt, amelyeket erre a versenysorozatra gyártottak. Ezen autók alapja a 2002 májusban piacra dobott Renault Clio Sport 2.0 16V típusú autók „Jean Ragnotti” névre keresztelt, limitált szériája. A Kupa során használt autókat azonban a Zengő Motorsport műhelyében egységes technológiával alakították át a sport céloknak megfelelően. Beépítésre került egy biztonsági bukókeret, amely a versenyző védelme mellett, a speciálisan a sorozathoz gyártott K & W futóművel együtt, az autó menet stabilitását és ezáltal a kanyarsebességének növelését szolgálja. A biztonsági felszerelések közé tartozott továbbá az OMP versenyülés és a hatpontos biztonsági öv is. A módosított kipufogórendszer pedig a teljesítmény növelés mellett az igazi „versenyautós” érzést szolgáltatta a nézőknek és a versenyzőknek. Természetesen a versenyautók valamennyi futamon Shell V-Power Racing üzemanyagot használtak.