A jókora Opel buszos kialakítása dacára kifejezetten szemet gyönyörködtető, a tetszetős vonalakat pedig csak jobban hangsúlyozzák a 19 colos felnik. Utóbbiak felszereltség és forma függvényében 102 000 és 234 000 forint közötti öszszeggel emelik a vételárat, azonban némi kompromisszumot követelnek. Egyrészt a peres gumik (235/40) rontják a rugózási komfortot, s ezen érdemben az állítható FlexRide futómű (244 000 Ft) sem képes javítani. Másrészt nem használhatók hólánccal, így a téli sportok szerelmeseinek ajánlott egy 16-os vagy egy 17-es váltásgarnitúrát beszerezni.

Otthonos a kabin, az első ülések nagyon kényelmesek, a panoráma-szélvédő felső árnyékolója kézzel mozgatható Otthonos a kabin, az első ülések nagyon kényelmesek, a panoráma-szélvédő felső árnyékolója kézzel mozgatható

Átgondolt praktikum és nyugodt habitus

A Zafira Tourer kabinja briliánsan variálható, elöl a komfortos, gerincbarát, jól formázott ülésekben 600 kilométer megtétele sem jelent kihívást. A könyöklő alatt mély, több szintes tárolórendszer található. A második sori ülések 35:30:35 arányban egyenként tologathatók, billenthetők, dönthetők. A két szélső ülés a középső eltüntetése után akár beljebb is rögzíthető, így valóban pazar az üléspozíció.

A raktérből előhajt ható két szükségülés (194 000 Ft, a Cosmo szinten széria), itt elfogadható a rendelkezésre álló hely, azonban a túl mély pozíció miatt felnőttek felhúzott lábakkal kénytelenek ücsörögni. A hátsó alapesetben 710 literes, ez az érték a két szükségülés felhajtásával 152-re csökken, de a külön-külön tologatható padok révén rendkívül rugalmasan alakítható a Zafira Tourer kabinja.

Ügyesen variálhatók a második sor különálló ülései Ügyesen variálhatók a második sor különálló ülései

A motortérben a már jól ismert 2,0 literes CDTI dolgozott, méghozzá a 165 lóerős kivitelben, melynek sajátossága, hogy a gázolajosok közül egyedül ehhez kínálnak automatikus váltót. A dízel alapzaja jól kivehető, mely az üzemmeleg állapot elérését követően szerencsére valamelyest mérséklődik. A 350 Nm-es nyomaték tisztességes vehemenciával ruházza fel a testes Opelt, de a temperamentumból valamelyest levesz, hogy az indokoltnál magasabb fordulaton (jóval 2000 felett) és kissé lassan vált csak feljebb az automata. A váltáshoz szükséges idő hosszabb, mint a legtöbb konkurensnél már alkalmazott duplakuplungos szerkezeteké. A kormányzás kellő visszajelzéssel szolgál, a fékek is hatásosan lassítják a megpakolt autót, a fogyasztás pedig kis odafigyeléssel egészen baráti szinten (7,8 l/100 km) tartható. A 165 lovas dízel Zafira Tourer 7,69 milliót kóstál, az automata felára sem eget verő (+350 000 Ft), így érdemes megfontolni ezt a konfigurációt.

Nagy üvegfelületek, modern design és 19 colos felnik Nagy üvegfelületek, modern design és 19 colos felnik

TETSZETT
– stílusos forma
– hely, variálhatóság
– panoráma-szélvédő

NEM TETSZETT
– kissé lassú automata
– rugózás (19 colos felnik)
– motorhang

ÖSSZEGZÉS
Nagycsaládosok, sokat pakolók tudják csak igazán nagyra értékelni a Zafira Tourer briliáns átrendezhetőségét és tágas kabinját. A dízel-automata páros kényelmes kombináció, kár, hogy a váltó kissé lassan teszi a dolgát. A világos bézs belső, a panorámaszélvédő és a jókora üvegtető telitalálat!

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI aut.
Összlökettérfogat: 1956 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 121 kW (165 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1750-2500/min

Hossz./szél./mag.: 4658/1884/1685 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1584/1588 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás (kg): 1733/692 kg
Csomagtér: 152/710/1860 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Maximális sebesség: 205 km/h
Város/országút/vegyes: 8,0/4,9/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,87 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159 g/km
A modell alapára: 5 999 000 Ft (1.8 Ecotec)
A tesztelt verzió ára: 8 040 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!