Pedig sokáig úgy tűnt a Japán Nagydíj a Ferrari zsebében van, hiszen kettős rajtelsőségüket követően Michael Schumacher vezette a mezőnyt. Az 53 körös verseny kétharmadánál azonban a német világbajnoki reményei meginogtak, miután Ferrarija V8-asa megadta magát. Alonso az első helyre ugorva problémamentesen megszerezte a nagydíj-győzelmet és 10 pontos előnyre tett szert egy futammal a szezon vége előtt. A harmadik helyen Giancarlo Fisichella ért célba.

“Ez a győzelem mindannyiunk számára meglepetés volt, egy csodálatos meglepetés. Az időmérő után a Ferrari úgy tűnt elhúzott mindenkitől, de amint elkezdtünk ma versenyezni, éreztem, hogy az autó nagyon kiegyensúlyozott és ugyanolyan a tempónk, mint a Ferrarié. A bokszbeállások második köre után még mindig úgy gondoltam, hogy nyerhetek, mivel mindössze öt másodperccel voltam Michael mögött lemaradva. Ezután láttam, hogy a nyolcas kanyarban füst száll fel, és néztem, hogy van-e olaj az aszfalton. Azt hittem egy Spyker van előttem, s mikor elmentem mellette, csak akkor realizáltam, hogy Michael volt. Ezután visszavettem egy kicsit és óvatosan bevezettem az autót a célba. Ez a győzelem sokat számít a Renault-nak, megérdemeltük. Erre vártunk a Magyar Nagydíj óta. Magabiztosak vagyunk a brazil futam előtt – de semmit sem veszünk biztosra. Jó helyzetben vagyunk a világbajnokság szempontjából, és ugyanígy fogunk versenyezni az Interlagos pályán is, hogy megnyerjük a háborút is” – szögezte le Alonso.

Jenson Button a hetedik helyről rajtolva a Honda hazai pályáján végül negyedik lett. Helyezését nagyban a Toyoták gyengélkedésének is köszönheti. Csapattársa, Rubens Barrichello kevésbé volt szerencsés. Még a nyitó körben be kellett mennie a bokszba egy új első szárnyért, s végül a 12. helyen ért célba. A McLaren idei formáját mutatta ezen a versenyen is. Kimi Räikkönen az ötödik helyre kormányozta célba ezüst nyilát, miközben Pedro de la Rosának katasztrofálisra sikeredett a versenye. A 13. helyről rajtolva végül a 11. helyen tudott célbaérni, köszönhetően Michael Schumacher motorhibájának és Rubens Barrichello extra bokszbeállásának. Kérdéses, hogy a spanyol pilóta ül-e majd be a McLarenbe a szezonzáró Brazil futamon.

A két Toyota nagyszerű helyről – harmadik és negyedik- rajtolhatott el, de végül a hatodik és hetedik helyre értek célba. Jövőre a Toyota pályáján – Fudzsin – megrendezésre kerülő futamon bizonyára még jobban összeszedi magát a kölni székhelyű japán csapat. Az utolsó pontot Nick Heidfeld szerezte meg a BMW-vel. Heidfeldnek legfőképpen csapattársával, Robert Kubicával kellett megküzdenie a nyolcadik helyért. A lengyel pilóta nagyszerűen versenyzett és csak egy kis hibát vétett.

Ahogy azt jósolni lehetett, a világbajnoki cím sorsa végül Brazíliában dől majd el. Addig még két hét van hátra, így a két nagy rivális csapat mindent elkövet majd azért, hogy biztosítva legyenek a mindent eldöntő küzdelem legjobb feltételei az Interlagos pályán. Fernando Alonsónak egyetlen pontra van szüksége a győzelemhez, de a Formula-1 kiszámíthatatlansága még közbeszólhat. Senki nem vehet biztosra semmit. Nagyszerű verseny várható.