A második helyen a kitűnően versenyző újonc Lewis Hamilton ért célba, míg a bronzérmes hely Kimi Räikkönené lett. A BMW ismét a harmadik legjobb csapat volt.

Trükkös körülmények között vágott neki a mezőny az 57 körös Bahreini
Nagydíjnak, mert bár nem volt forróság (a levegő hőmérséklete 30°C volt), de vad szél szórta a homokot a sivatag közepén elterülő pályára. Ennek ellenére nyugodtan alakult a futam. A pályára mindössze egyszer jött ki a biztonsági autó, még a verseny legelején, mikor Scott Speed és Jenson Button autója sérülést szenvedett az első körben való tolakodásban.

Felipe Massa számára nem is jöhetett volna jobbkor ez a győzelem, hiszen sem Ausztráliában, sem Malajziában nem brillírozott, s már igencsak kritikus hangvételű cikkek jelentek meg róla Olaszországban. A lapok azért Räikkönent sem kímélték, aki mintha a McLarennél hagyta volna harcos habitusát, ezúttal sem mutatta szokásos agresszív vezetési stílusát. Massa mindent vitt Bahreinben, a győzelem mellett övé lett a leggyorsabb köridő és a rajtelsőség is. A pontállás nagyon érdekes alakul így a harmadik futamot követően, hiszen az első helyet Alonso, Räikkönen és Hamilton osztja meg (22 ponttal).

Fernando Alonso versenye ezúttal nem sikerült túl fényesen. A spanyol pilóta nagyon szenvedett második szett gumiján, s ezt használta ki Nick Heidfeld, aki egy nagyszerű előzési manőverrel átvette a negyedik helyet, s azt is meg is tartotta a kockás zászlóig. S bár Alonso megpróbált visszaelőzni, végül csak az ötödik helyre kormányozta célba ezüst nyilát.

A BMW ezúttal is bizonyított, éppúgy, ahogy Nick Heidfeld, hiszen
kiegyensúlyozott versenyzéssel idén harmadszorra ért célba a negyedik
helyen. Ezúttal nem csak Heidfeldnek, hanem Robert Kubicának is jól ment a verseny. A lengyel pilóta Alonso mögött a hatodik helyen ért célba. Így a BMW kiegyensúlyozottan tartja magát a konstruktőri ponttábla harmadik helyén a Ferrari mögött. Ez volt a BMW idei legjobb futama, utoljára a 2006-os Ausztrál Nagydíjon sikerült a csapatnak nyolc pontot gyűjtenie.

A hetedik hely Jarno Trullié (Toyota) lett, s az utolsó pontszerző helyen
Giancarlo Fisichella ért célba. A Renault számára az előző kettő versenyhez hasonlóan ez a nagydíj sem sikerült túl jól. Míg Malajziában pontszerző helyen ért célba mindkét pilóta, ez ezúttal csak Fisichellának sikerült, s ő is csak egy pontot gyűjtött. Heikki Kovalainent egy hellyel hátrébb, a kilencedik helyen találjuk. Azt rebesgetik F1-es körökben, hogy a címvédő világbajnok csapat újjáépíti autóját a nagyobb siker reményében. A mostani eredmények tükrében lehet el is kél egy kis változás.

“Itt állunk jelen pillanatban, az utolsó pontokért harcolunk. Nem vártuk,
hogy egy hét alatt nagy lesz a változás, és ez így is történt. Mindkét
pilóta szép munkát végzett, de az autó nem ment gyorsan. Még rengeteg kemény munka áll előttünk, hogy javítsunk a helyzeten, így az elkövetkező futam előtti négy héttel kezdve” – nyilatkozta a csapatfőnök Flavio Briatore, aki a verseny előtti csütörtökön ünnepelte 57. születésnapját.

Érdemes megemlíteni David Coulthard teljesítményét a Red Bullnál. A skót
pilóta a 21. helyről rajtolva egészen a hetedik helyre küzdötte fel magát,
mígnem autójának műszaki meghibásodása miatt feladta a versenyt. Webber Coulthardhoz hasonlóan szintén körözött a hetedik helyen, de az ő autója is megadta végül magát. A tempó jó volt, az autó megbízhatósága kevésbé.

Ezzel vége van a tengerentúli versenyek sorozatának, a mezőny visszatér Európába, s ezúttal rendhagyó módon nem a San Marino, hanem a barcelonai pályán rendezett Spanyol Nagydíjjal (2007. május 13.) kezdetét veszi a szezon hagyományos európai része. A sajátos Melbourne-i pálya, a forró és párás Malajzia és a sivatagi Bahrein nem a mezőny igazi teljesítményét mutatta meg. Az európai terepen eldől majd, hogy igazából ki mit tud kihozni 2007-es autójából.