A svéd Stig Blomqvist a 70-es és 80-as évek emblematikus figurája tartja a rekordot hét győzelemmel. Az itt általános -40°C fokos hőmérséklet nagyon komoly előkészületeket kíván meg a csapatoktól. A Varmland erdőben megrendezésre kerülő gyorsasági szakaszok nagyon gyorsak és látványosak. Ilyen körülmények között soha nem kérdés, hogy milyen abroncsot válasszanak a csapatok: a szegecses papucsok jól megfogják az autókat a jégen és elég tapadást adnak ahhoz, hogy gyorsan tudjanak haladni a majd 115 km/óra gyorsaságú szakaszokon.

A Peugeot még a szezon kezdetén bejelentette, hogy három konstruktőri világbajnoki címét követően (2000, 2001, 2002) egy újabb világbajnoki koronát szeretne a vitrinbe tenni, mielőtt más autósportos vizekre evez 2006-ban. Az első rali Monte-Carlóban nem úgy sikerült a csapatnak, ahogyan azt szerette volna, ráadásul az oroszlánosoknak eddig egyszer sem sikerült a hercegségben győzniük, bár szép teljesítményt nyújtottak az autók a Francia Alpokban. Grönholm ötödik lett, míg újdonsült csapattársa, Markko Märtin a negyedik. Ez a két eredmény aláhúzta az autó megbízhatóságát, ami különösen bíztató a szokásos hideg időben 100%-ban havas skandináv futam előtt.
“Azt hiszem az első svédországi győzelmem volt pályafutásom legszebbike. Ez volt az egyetlen itteni győzelmem, s a csapatnak is nagyon fontos volt. Soha nem felejtem el az utolsó szakasznál az ünneplést, mikor Corrado Provera már várt reám. Nagyon megható volt. Kedvelem a Svéd ralit, mivel nagyon kellemes az útjain versenyezni. Remélem az idei verseny jól alakul számomra, úgy hiszem jók az esélyeim. Tavaly második lettem, amikor a 307 WRC második versenyén vett csak részt. Azóta az autó sokat fejlődött és a decemberi svédországi tesztek különösen jól alakultak” – szögezte le Marcus Grönholm bíztatóan.

Sebastien Loeb zsinórban harmadik monte-carlói győzelmét Strasbourgban egy gálán ünnepelték, ahol többek között megjelent Marcus Grönholm, Ari Vatanen és Jean-Louis Schlesser is. A Citroen nagy tervekkel vág neki az északi versenynek, szeretné megismételni tavalyi történelmi tettét, azaz amennyiben ismét Sebastien Loeb nyerne, ismét egy nem skandináv származású pilóta vehetné át a győzelmi trófeát.

A Fordnál négy autót állítanak csatasorba, s mind a négy különböző színekben pompázik majd. A Mitsubishinél szép reményeket fűznek a hétvégi ralihoz, hiszen Harri Rovanperä személyében skandináv pilóta is rajthoz áll a csapattal. A Skodánál Janne Tuohino és Mattias Ekstrom debütál. Armin Schwarz csak reménykedhet, hogy a Monte-Carlóban megsérült és kiugrott válla rendbe jön hamarosan. Addig is Jani Paasonen ülhet be az autójába.

A Subarunál Chris Atkinson debütálhat, miközben Stephane Sarrazin csak tapasztalatgyűjtésben reménykedhet, hiszen még soha nem versenyzett havon.

A rali központja, ezúttal is, mint mindig, Svédország közepén, Karlstadt városában, Varmland és Dalarna tartományban lesz. A versenyt már régebben egy kicsit északabbra helyezték (ahol biztosan van hó) a globális felmelegedés miatt. Kérdéses, hogy az idén lesz-e hó, hiszen elég enyhén indult az év Varmlandben. A rali 1750,32 km hosszú, 20 gyorsasági szakasszal, amelyek összesen 359,87 kilométert tesznek ki.