A kínai partner és immár társtulajdonos Dongfeng segítségével valósították meg a Citroen E-Elysée nevű akkumulátoros-elektromos autót, amelynél épp csak a legszükségesebb változtatásokat hajtották végre a konstrukción.

Például a gyorstöltés csatlakozóját a kocsi orrán helyezték el, a fedelet a márkajelzés rejti, a normál töltés csatlakozója a tanksapka alatt helyezkedik el. A karosszérián egyébként nincs változás, eltekintve a figyelemfelkeltés szolgáló fólia-dekorról, meg a 17 colos felniktől. Utóbbiak miatt látszik az is, hogy valami nagyon nem stimmel a fékekkel, az első tárcsánál a súrlódó felület felét simítja csak a betét, hátul rozsdás a tárcsa; azért az elektromos fékezés miatt nem kellene hanyagolni a hidraulikus rendszert…

Ilyen állapotú fékekkel nem engedik ki az embert a műhelyből, ha a szerelő komolyan veszi a munkáját. Az első keréknél csak félig fekszik fel a betét a tárcsára... Ilyen állapotú fékekkel nem engedik ki az embert a műhelyből, ha a szerelő komolyan veszi a munkáját. Az első keréknél csak félig fekszik fel a betét a tárcsára…

A motortérbe egy 116 LE/270 Nm csúcsteljesítményű, az első kerekeket hajtó villanymotor került, ami fürgén mozgatja a kompakt lépcsős hátú autót. A csomagtér padlója alatt helyezték el a lítium-ion akkumulátort, amely egy feltöltéssel legfeljebb 250 km megtételére elegendő energiát képes tárolni. A normál (6,5 óra) mellett gyorstöltésre is van lehetőség, ez esetben fél óra alatt lehet teljesen feltölteni a telepet. A Citroen E-Elysée további sorsa, így az, hogy mikor kerülhet sorozatgyártásba, még nem ismert.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!