Egyszerű lépcsőfoknak tartja a hibrideket a Nissan az elektromos átállásig vezető úton, ezért koncentrálták minden energiájukat az akkumulátoros-elektromos hajtásra – sikerrel, hiszen a negyedmillió eladott példánnyal a Leaf a legsikeresebb villanyautó. Azonban idő közben hibrid autót is piacra dobtak (X-Trail), most pedig elkészítették azt az e-Power nevű hajtást, amelynél nem lehet konnektorról tölteni az akkumulátort, hanem a motortérbe szerelt benzinmotor végzi ezt a feladatot – úgy tűnik, belátták, hogy egyelőre még nem lehet megkerülni a belső égésű motorokat.
epower2
A felfrissített megjelenésű, Európában már nem forgalmazott Nissan Note-ban debütáló e-Power hajtás használójának nem kell a töltési idővel vesződnie, másfelől az akkumulátor csomag méretét is le tudták csökkenteni, így az könnyebb és olcsóbb is lett. A villanymotoros hajtás gyakorlatilag ugyanaz, amit a Leaf is használ. A jövőben várhatóan több helyen is alkalmazzák majd ezt a hajtásrendszert, amely más karosszériában juthat majd el hozzánk – Juke, Qashqai, stb.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!