Az A3-ast és a Civicet is a sportos, fiatalos, a divatos megjelenésre sokat adó, tehetősebb ügyfelek keresik. Az 1996-tól 2003-ig készült A3-asból nagyjából 170 eladó darabot találni hazánkban. A kínálat 700 ezer forint környékén indul, a megkímélt, hatéves dízelekért pedig hárommilliót is elkérnek. Az 1995 és 2001 között gyártott Civicekből jóval nagyobb, kb. 350 darabos a választék. A lestrapált példányok 450 ezertől indulnak, a nyolcéves, tuningolt VTi-k pedig elérhetik a 2 300 000 forintot is.

Eltérő német és japán koncepciók
Az 1996-ban debütált A3-as jelentette a belépőt az Audi elitklubjába, motorja és technikája VW Golf alapokon nyugszik, de ez a vevőket nem igazán érdekelte. Az alsó-középkategóriás Civic a klasszikus japán iskolát követi, egyszerű, sprőd műanyagok mindenütt, idejétmúlt sínes tolókapcsolók a műszerfalon, de minden a helyén van. Ízlések és pofonok, ám a megbízhatóság és a tartósság már jobban értékelhető, s e téren bizony akadnak jelentős eltérések!

Audi A3: VW-gondok a „nagytestvérnél”
Az Audi köpenye alatt bizony az akkori Golf technikája lapul, a rengeteg közös alkatrész miatt a felmerülő gondok listája is kísértetiesen hasonló. A belső műanyagok különösen a kilincseknél és az oldalsó kartámaszoknál kopásra hajlamosak. Az elektromos ablakok akadozva működhetnek, hidegen a váltó csak „recsegősen” kapcsolható, s az ABS szenzorjai is gyakran működésképtelenek. A tükörállítás kapcsolója törésre hajlamos, a váltógomb ragasztása elengedhet, ezért az forog a karon – apróságok, de nem illenek egy presztízsautóhoz! A hátsó ajtó gyermekzárja, a rádió potmétere és az indításgátló sem tartozik az örökéletű darabok közé. Utóbbi általában kontakthiba miatt teszi mozgásképtelenné az A3-ast.

Honda Civic: gyengéje az érzékeny futómű
Gyakori az Audi benzines modelljeinél az ingadozó alapjárat, a kapituláló hűtőventilátor és a vízpumpa, mely akár a motor „besüléséhez” is vezethet. Nagyobb futásteljesítmény esetén a PD TDI dízeleknél az adagolórendszer és a légtömegmérő cseréjére lehet számítani. Bagatell probléma, de a legtöbb A3-as tulajdonos már találkozott az üzemképtelen hátsó ablakmosó fúvókával – az esetek többségében a spricni vezetéke lyukad ki.
A Civic is hozzájárult a japán márkákat körüllengő mítoszhoz, mely a megbízhatóságról szól. Sokkal kevesebb gond fordul elő ezzel a Hondával, mint az Audi kompaktjával. Persze a Civic sem tökéletes, leginkább a futóműve viseli rosszul a hazai aszfalthálózatot. Hátsó lengőkarok, szilentek, féltengely-gumiharangok, kerékcsapágyak, stabilizátorrudak, lengéscsillapítók, gömbcsuklók – szép kis lista a gyenge pontokról!

A benzines aggregátok olajfogyasztására kell ügyelni, különösen figyeljünk erre az 1.6 (160 LE) és az 1.8 VTi-k (169 LE) használójaként. A nevezett erőforrásokkal felszerelt darabok a tempós haladás érdekében igénylik és bírják is a magasabb fordulatszámot, de a rendszeres olajcsere elmulasztásával akár maradandóan is károsodhatnak. Az utcai gyorsulásokon használt, széttuningolt példányokat jobb elkerülni, ha megbízható darabra vágyunk, keressünk inkább gyárias kinézetű VTi-t. Az évek alatt a pontosan kapcsolható váltó is megkopik, általában a hátramenet kapcsolása szokott nehézséget okozni. Kontakthibák, gyorsan kiégő izzók jelenthetnek fejtörést, de a rozsdásodó kerékjárati ív sem szép látvány.