A Ford egy globálisan működő autógyártó, és ezt kihasználva hozták össze a 2014-es Dakaron induló Ranger pickupra épülő versenyautót. Az igazat megvallva a nálunk is megvásárolható pickupból csak a formát vették át, nem alvázas, hanem csővázas alapra épül fel a műanyag karosszéria.

A tengelytávolság is rövid, hiszen a raktér épp csak akkora, hogy ott a legfontosabb alkatrészek és az 500 literes versenytank elférjen. Utóbbiban benzint szállít az autó, hiszen a motortérbe nem a 2,2 vagy 3,2 literes dízel, hanem egy Mustangból származó 5,0 literes V8-as került. Azonban úgy voltak vele, hogy a szériaállapotában 444 lóerős erőforrás nem bírná végig a Dakart, ezért 350 lóerőre csökkentették a teljesítményt. A hatfokozatú, szekvenciális váltó áttételeit úgy választották meg, hogy 170 km/órás csúcssebességet tud elérni a Ford Ranger versenyautó – de azt a hosszú rugóutak miatt földúton is képes megfutni. Úgy számolnak, etapon 28 l/100 km a fogyasztás, versenytempóban ugyanez már 90 l/100 km. Érdemes még megemlíteni, hogy az üresen 1975 kg tömegű versenypickupnak vízhűtésű Brembo fékjei vannak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!