Európa legkelendőbb áruszállítója az eddiginél is könnyedebb erőkifejtéssel és nagyobb teljesítménnyel kapható a 137 lóerős 2.4 TDCi és a 115 lóerős 2.4 TDdi Duratorq bevezetése óta.

Fokozott hatékonyság

Az új 137 lóerős 2.4 TDCi (Turbo Diesel Common-rail Injection) Duratorq nemcsak az eddigi legnagyobb teljesítményű Transit-dízelmotor, hanem ráadásul monumentális, 375 newtonméter nyomatékot fejt ki 2000/percnél, és ezzel a vezethetőség új dimenzióit tárja fel. Elsősorban azért hozták létre, hogy kielégítse a kontinens fő útvonalain nagy távolságokat megtevő áruszállítókkal szemben egyre fokozódó igényeket a teljesítmény és a működési kultúra tekintetében.
A 115 lóerős 2.4 TDdi (Turbo Diesel Injection) Duratorq kifejlesztésének szintén a nyomaték volt az egyik fő szempontja, de ezt a motort úgy optimalizálták, hogy egyaránt alkalmas legyen helyi áruterítésre és hosszú távú fuvarozásra is. Nyomatéka ugyanúgy 285 newtonméter, mint az általa nyugdíjba küldött 125 lóerős 2.4 literes TDdi kivitelé, de kevesebbet fogyaszt.
Mindkét új Duratorq motor a hátsókerék-hajtású Transit modellekhez kapható, az eddigi 90 lóerős TDdi Duratorq dízel mellett, amely továbbra is a sorozat alapgépe marad.

Kulturált erő

A négyhengeres 137 lóerős 2.4 literes TDCi Duratorq nyomatéka a kategória legnagyobbja, működése kivételesen csendes. Gyors, biztonságos előzéseket tesz lehetővé, városban pedig, az új hatfokozatú sebességváltó jóvoltából, páratlanul alacsony fordulatszámokon járatható. Ezt az erőátvitelt kimondottan haszonjárművek részére fejlesztették ki, nagy terhek szállítását, illetve súlyos utánfutó vontatását teszi lehetővé, megőrizve a Transit kimagasló dinamikáját és gazdaságosságát. E hajtómű vezetési komfortja különösen fontos azoknak a sofőröknek, akik egész napjukat a járműben töltik. A 137 lóerős 2.4 literes TDCi Duratorq az egész hátsókerék-hajtású Transit sorozathoz kapható, egészen 4.25 tonnáig.

Hosszú távon, könnyedén

A zárt áruszállítók körében egyre bővül, és már 30 százalékot ér el a futár- és csomagküldő szolgálatban autópályán járatott gépkocsik piaca.
Az üzemeltetők egyik fő szempontja, hogy legyen a járműnek elég nyomatéka és teljesítménye hosszú szakaszok pihentető levezetéséhez. Kisebb, gyengébb motorral erre nincs mindig mód. A 137 lóerős 2.4 literes TDCi Duratorq lapos nyomatékgörbéje viszont már 1000/percnél eléri a 210 newtonmétert, hogy gyorsan emelkedjék tovább 2000-ig, tehát széles tartományban nagyon erős a gép.
Különösen nagy a vonóerő a kritikus 1,500-3,000-es fordulatszám-sávban. A hatfokozatú sebességváltó jóvoltából kevesebbet kell dolgoznia a motornak egy adott sebesség tartásához, lazán és csendes fülkében tarthatunk nagy átlagsebességet. Nem marad el a hatás a fogyasztásra sem: a 137 lóerős 2.4 TDCi Duratorq adata a kombinált ciklus szerint 8.6 l/100km.

Precíz égésszabályozás

A Duratorq motor minden üzemállapotban tiszta égésfolyamata nem szennyezi kokszlerakódással az olajat. Részben ennek köszönhető, hogy 25 ezer kilométer a Transit szervizperiódusa, illetve, hogy a 2.4 TDCi és a 2.4 TDdi Duratorq nem kíván olajutántöltést két olajcsere között.
A 115 lóerős 2.4 TDdi Duratorq az eddigi 125 lóerős változat utóda, kifejlesztésének fő szempontja a nyomaték és a fogyasztás volt. Nyomatéka ugyanúgy 285 newtonméter 2300/percnél, de a módosított adagolás jóvoltából kevesebbet fogyaszt, különösen autópályán. A hozzá tartozó ötfokozatú sebességváltó első két fokozatának megváltoztatott áttétele a kapaszkodóképességet javítja.

Teljesen új hatfokozatú váltómű

A 137 lóerős 2.4 TDCi Duratorq dízelhez tartozó új hatfokozatú sebességváltó nagy nyomatékot visel el, áttételezése minden sebességnél élénkké és takarékossá teszi a járművet. Háromszoros szinkronizálásával és gondosan tervezett mechanizmusával könnyen és precízen kapcsolható.
A modell kétféle új, nagy igénybevételre méretezett hátsó híddal készül, amelyek áttétele az eltérő ügyféligényeknek megfelelően 3.77, illetve 4.27.
Elinduláskor fordulatszám-határolás optimalizálja a teljesítmény kifejtését, akárcsak a 115 lóerős TDdi Duratorqban is. Ezek kívül még több intézkedés óvja a motort és az erőátvitelt a vezető esetleges durva akcióinak következményeitől, például a motorfelügyelő szoftver, amely aktívan befolyásolja a hajtómű reakcióit, könnyebbé és kellemesebbé téve az autózást