A szeptember végi, október eleji 900-950 dollárral szemben most 1500 dollár körüli áron lehet megrendelni a januári–februári szállítású kaucsuk tonnáját. Ráadásul a külföldi előrejelzések alapján az emelkedő trend folytatódásával kell számolni. A műszaki és fogyasztói gumitermékek gyártásában így még inkább előretörhet a – jelenleg 25-30 százalékban olcsóbb – szintetikus kaucsuk. A növényi kaucsuk hazai kereslete már az előző őszi–téli áremelkedést követően érezhetően esett Pintér Zoltán, a kis és közepes hazai felhasználók számára importáló Variachem Kft. ügyvezető igazgatója szerint.

Más a helyzet az autóabroncsok gyártásában, ahol a jelenlegi technológiák a mesterséges mellett a természetes kaucsuk használatát is előírják, az évszaktól és a jármű típusától függően különböző mértékben. A téli gumikhoz például több növényi kaucsuk kell, mint a nyáriakhoz. Ám az abroncsok teljes gyártási költségében még a jóval nagyobb nyersanyagigényű tehergépkocsi-gumik esetében sem akkora a részaránya, hogy markánsan befolyásolhassa a fogyasztói árakat. Kisebb mérvű drágulással azonban számolni lehet, főleg a jövő évi téli köpenyek esetében – véli Lécz János, a Continental Kft. értékesítési vezetője.

A Michelin emiatt már az idén ősszel mintegy 4 százalékkal emelte a személyautó-gumik árát, és előbb-utóbb más gyártók is követik példáját. Ennek mértéke országonként eltérő lehet a helyi vásárlóerőtől függően. Magyarország legnagyobb kaucsukfelhasználója a Michelin Hungária Kft., amely teher- és más haszonjárművekhez gyárt gumiabroncsokat.