Az autó orrában lapuló 5,5 literes, 476 lóerős AMG erőforrás kereken 700 Nm forgatónyomaték előállítására képes, így valószínűleg különösebb nehézség nélkül mozgatja a jó néhány optikai kiegészítővel megfűszerezett stuttgarti limuzint.

Ezt támasztják alá a gyári adatok is, melyek szerint a CLS 55 AMG – ötfokozatú, automatikus váltóval (Speedshift) – 4,7 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, végsebessége pedig – a szabályozó elektronika kiiktatásával – elérheti a 320 km/órát. A 18 colos, AMG kerekeken feszülő 235/40 és 285/30 méretű gumik, valamint a speciális fékrendszer ellenére mégsem beszélhetünk sportkocsiról.

Persze, az elektronikusan vezérelt, pneumatikus felfüggesztés (Airmatic DC) akár a legkomolyabb aszfaltszaggatók kőkemény futóművét is képes utánozni, a belső tér kialakítása és a típus küldetése távol áll a “keresztbe autózástól”. A Mercedes tervezőinek célja nem volt más, mint kifejleszteni egy igazi, nagy teljesítményű grand turismót, ami fejedelmi kényelemben repíti célba utasait.