„A németországi áfa-emelés miatt várt értékesítési kieséseket a többi fontos nemzetközi piacon elért, részben erősebb növekedés jóvoltából nemcsak kompenzálni, hanem feledtetni is tudtuk. A siker egyik fontos tényezője az igencsak örvendetes erősödés a kínai piacon”, mondta a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Prof. Dr. Martin Winterkorn. „Ehhez a kimagasló eredményhez minden márka hozzájárult. Ez mutatja, hogy a konszern a jövőbeni kihívásokra jól felkészült és az idei évre eltervezett értékesítési céljainkat a nehéz piaci körülmények ellenére elérjük majd.”

A hazai, vagyis a német piacon bekövetkező áfa-emelés ellenére sikerült a kiszállításokat Nyugat-Európában 1,9 százalékkal, 777 ezer járműre növelni. 2006 végén az előrehozott, megsürgetett vásárlások a németországi kiszállítások 4,9 százalékos csökkenéséhez vezettek 2007 első három hónapjában, vagyis 235 ezer autót adtak át ekkor. Közép- és Kelet-Európában könyvelhette el a konszern a legnagyobb értékesítési növekedést, hiszen 25,9 százalékkal 109 ezer járműre növekedtek az eladások.

A konszern fejlődése szempontjából legfontosabb piac Kína volt. Ott sikerült a piacvezető pozíciót a személyautók terén igen határozottan megőrizni, erről a jelentős, 23 százalékos növekedés és az ez által élért 203 ezer darabos kiszállítás gondoskodott. Hasonlóan pozitívan fejlődött a dél-amerikai/dél-afrikai régió: a 188 ezer autó 21,5 százalékos növekedést jelent. Ez az erőteljes növekedés mindenek előtt 120 ezer járművet (+21,4 %) felvevő brazil piacnak köszönhető. Az USA-ban a konszern 73 ezer autót adott el – enyhe, 0,7 százalékos növekedés az előző évhez képest.

A Volkswagen személyautók, a konszern fő márkája, 2007 első negyedévében világszerte 850 ezer járművet szállított ki. Ez 6,8 százalékos növekedést jelent. A legfontosabb fejlődő piac e tekintetben is Kína volt 177 ezer járművel és 22,3 százalékos növekedéssel. Dél-Amerikában/Dél-Afrikában az ügyfeleknek átadott autók száma 21,8 százalékkal, 157 ezer darabra emelkedett. Brazília szolgáltatta e növekedés java részét 101 ezer autóval és 21,4 százalékos bővüléssel. Nyugat-Európában a Volkswagen márka az első negyedévben 3,3 százalékos csökkenést könyvelt el. A 354 ezer darabra visszaesett átadásokban jelentős szerepet játszott a német piac 10,8 százalékos gyengülése, hiszen ott csak 112 ezer járművet adtak el. Ezzel szemben Közép- és Kelet-Európában igencsak erős, 28 százalékos növekedés valósult meg, összesen 31 ezer autót vehettek át új tulajdonosaik. Az USA-ban 2006 azonos időszakához képest 5,6 százalékkal kevesebb, vagyis 50 ezer Volkswagent adtak át az ügyfeleknek.

Az Audi 2007 januárja és márciusa között ismét erős értékesítési növekedést ért el világszerte és 248 ezer járművet szállított ki, ami 9,4 százalékos javulás. A növekedés jelentős kulcspiaca volt Kína 27 százalékos erősödéssel (24 ezer kiszállítás), Közép- és Kelet-Európa 39,7 százalékkal (10 ezer kiszállítás) és az USA (21 ezer kiszállítás, plusz 17,6 százalék). A Németországban 56 ezer darabra, 6,9 százalékkal visszaesett értékesítést kompenzálta a Nyugat-Európában 172 ezer darabra emelkedett (5,3 százalékos javulás) összesített eredmény.

A Škoda is folytatta sikertörténetét 2007 első negyedévében és a világszerte értékesített 150 ezer járművel 15,5 százalékkal növelte kiszállításait. A piaci trendekkel szemben Németországban 20,6 százalékkal több autót sikerült eladni (28 ezer kiszállítás), míg Nyugat-Európában 86 ezret, vagyis 14,7 százalékkal többet, mint tavaly. A hazai piacon, Közép- és Kelet-Európában, a Škoda 20,5 százalékkal, 53 ezer darabra erősödött.

A Seat 2007 első három hónapjában világszerte 108 ezer járművet adott át ügyfeleinek, és így egyszázalékos növekedést ért el. Ebben döntő szerepet játszott a közép- és kelet-európai piac erőteljes, 24,5 százalékos növekedése (hatezer átadás), illetve az 1,6 százalékos többlet (96 ezer jármű) Nyugat-Európában.

A brit luxusmárka, a Bentley ismét növelte a kiszállításait világszerte. A 2800 járműnek köszönhetően a növekedés mértéke 20,4 százalékos volt az első negyedévben.

Január és március között 527 autót adott el az olasz sportkocsikat építő márka, a Lamborghini. Ez 54,1 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

2007 első három hónapjában a Bugatti világszerte 18 járművet szállított ki, ez 260 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.

A Volkswagen Haszonjárművek 110 ezer ügyfélnek átadott járművel 10,6 százalékos pluszt és új rekordot ért el az első negyedévben. Ebben jelentős szerepet játszott a dél-amerikai/dél-afrikai régió 20,6 százalékos erősödése és 23 ezer darabos értékesítése. Közép- és Kelet-Európában is erőteljes növekedést könyvelhettek el, a 41,5 százalékos javulás kilencezer darabos összértékesítést jelent. A nyugat-európai piacon átadott járművek száma is jelentősen, 8,4 százalékkal, 68 ezer darabra növekedett, ebből Németországban 27 ezer kelt el – ez 1,6 százalékos növekedést jelent.