Már 2021 októberében bejelentette a Mazda, hogy megsokszorozza szabadidő-autóinak a számát, és azokat igyekszik a fő piacok igényeire szabni – értsd külön autót kap az észak-amerikai piac és a világ többi része. Az első sorban a csak Észak-Amerikában készülő CX-50-es volt, amely sokkal szélesebb a továbbra is megvásárolható CX-5-ösnél, majd a világpiac következett a Toyotával megkötött stratégiai megállapodás jóvoltából elkészített hosszmotoros alapra felépített CX-60-assal.

Utóbbi nem megy Észak-Amerikába, arrafelé ennek a kis mértékben módosított változatát kínálják majd CX-70-ként. Nagy eltérés nem lesz, csak olyan részletekben mint a lökhárító kialakítása, amire a legjobb bizonyíték a CX-90-es, amelynek a karosszériája ránézésre a B oszlopig bezárólag megegyezik a CX-60-assal – és így a CX-70-essel és a CX-80-assal is. Pontos műszaki adatok még nincsenek, tehát nem tudjuk, mennyivel nyújtották meg a tengelytávolságot és a karosszériát, hogy már 3 üléssorban legyen elegendő helye. Észak-Amerikába a CX-90-essel érkezik meg az a japán gondossággal kivitelezett luxusbelső, ami a magasabb felszereltségű CX-60-asok sajátja, egyelőre inkább ennek a finomságaira hívják fel a figyelmet a kommunikációban, a mm és literes majd később következnek.

A csapatszállítás megkönnyítésére minden üléssorban van szellőzőnyílás, opciósan minden utas kap saját USB-C töltőt. Akár körkamera-képet is meg lehet jeleníteni a 12,3 colos középső kijelzőn, ami szűk helyen könnyíti meg a manőverezést, alapáron jár a tolatókamera. A Mazda MX-5-össel szerzett tapasztalatokat hasznosítják a futóműhangolásnál, hogy a vezető se érezze magát elhanyagolva, alapáron adják az összkerékhajtást és a 8 fokozatú automatikus váltót.

Észak-Amerikában 2 motorral kínálják majd a hosszmotoros Mazda szabadidő-autót, az egyik a 2,5 literes szívó benzinmotort használó plug-in hibrid hajtás, amely már nem a márka valaha volt legerősebb hajtása a maga 327 LE/500 Nm rendszerteljesítményével (ugyanazt a 17,8 kWh kapacitású akkumulátort használják, mint a globális modellnél), hiszen itt debütál a márka első soros 6 hengeres turbós benzinmotorja, amely 3,3 literes és 345 LE/500 Nm teljesítményű – utóbbi lágyhibrid hajtás, amelynél a motor és a váltó közé építik be a villanymotort, ami pár pillanat erejéig képes önmagában is mozgatni a karosszériát.

Hatótáv- és fogyasztás adatok nemsokára várhatóak, hiszen már 2023 tavaszán megkezdik a Mazda CX-90 forgalmazását Észak-Amerikában. A világpiac, és így Európa számára készülő 3 üléssoros CX-80-as bemutatkozása még az idén várható, érkezése jövőre.