„A Škoda Auto értékesítési számainak növekedése jóval meghaladta a teljes piac bővülésének ütemét. A márka ezzel Európában megerősítette piaci pozícióit, egyben kihasználta az egyre bővülő ázsiai piacokban rejlő lehetőségeket” – kommentálta az eredményeket Detlef Wittig, a Škoda Auto igazgatótanácsának elnöke.

A legnépszerűbb sorozatnak az Octavia bizonyult (beleértve az Octavia Tour modelleket is), amely immár az addig legnagyobb darabszámban értékesített Fabia számait is túlszárnyalta. Az Octavia modellekből tavaly összesen 270.274 (2005: 233.322) darabot értékesítettek, kevéssel mögötte végzett a Fabia, világszerte 243.982 (2005: 236.698) eladott járművel. A vásárlók 20.989 (2005: 22.091) alkalommal döntöttek a Škoda Superb mellett. A júniusban a piacon megjelent új modellsorozat, a Roomster olyan kedvező fogadtatásra talált, hogy a gyártás harmadik műszakja a tervezettnél két hónappal korábban beindulhatott. 2006-ban 14.422 darabot adtak el belőle.

A Škoda Nyugat-Európában 9,1 százalékkal növelte eladásait, összesen 301.343 járműre. A legsikeresebb piacoknak Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország és Ausztria bizonyult, ahol a Škoda jelentősen bővíthette piaci részesedését, és új értékesítési rekordokat is felállított. Németországban 118.527 Škoda talált gazdára, ami 3,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg. Nagy-Britanniában 38.801 (a piaci részesedés 1,3 százalékkal növekedett), Spanyolországban 24.869 (+ 14,6 százalék), Ausztriában pedig 16.943 (+ 3,9 százalék) járművet értékesítettek.

Csehországban a Škoda Auto ismét megőrizte vezető piaci pozícióját, a Fabia 37.388, az Octavia 21.233, a Roomster 2.406, a Superb pedig 1.835 példányban talált gazdára. A Škoda Auto ezzel az év utolsó negyedében három modelljével az értékesítési táblázat első három helyét foglalta el Csehországban (1. Fabia, 2. Octavia, 3. Roomster).


A Roomster számára mindez sikeres bevezetést, egyben pozícióinak megalapozását jelentette a cseh piacon.

A Škoda Auto 146.612 eladott autójával (+ 21,6 százalék) Közép- és Kelet-Európában (Csehország nélkül ) is erőteljes növekedést könyvelhetett el. A Škoda 12,04 százalékos részesedésével a lengyel piacon is megvédte vezető helyét, de Csehország és Lengyelország mellett a Škoda Szlovákiában, Bulgáriában. Litvániában és Bosznia-Hercegovinában is piacvezető. A Škoda számára Észtország, Litvánia és Lettország is igen sikeres piacnak számít, de igen jelentős növekedést könyvelhetett el Oroszországban, Ukrajnában és a 2005 végén megkezdett helyi összeszerelésnek köszönhetően Kazahsztánban is.

Az ázsiai és a csendes-óceáni térségben a Škoda Auto 2006-ban 36.541 járművet (+ 21.1 százalék) értékesített, a legnagyobb részarányt ebben India (12.105 darab), Törökország (5.725 darab), Egyiptom (3.683 darab) és Izrael (3.518 darab) képviselte.

A társaság új termelési rekordokkal is büszkélkedhet. A Škoda Auto csehországi üzemeiben 2006-ban összesen 556.443 járművet készített, 12,5 százalékkal többet, mint 2005-ben. A Mladá Boleslav-i gyárban 240.919 Octavia és Fabia, Vrchlabíban 96.853 Octavia és Octavia Tour, Kvasinyban 45.447 Roomster és Superb készült. „Ezeket az eredményeket termelékenységünk a cég minden részlegére kiterjedő fokozásával értük el“ – hangsúlyozta Martin Jahn, az igazgatótanács személyzeti ügyekért felelős tagja.

„A Škoda modelljei iránt 2006-ban mutatkozó óriási kereslet komoly ösztönzés számunkra a 2007-es évre is, amikorra már 580.000 jármű gyártását, illetve a Skoda modellek kínai licencgyártásának beindítását tervezzük“ – tette hozzá Detlef Wittig.