A spanyol márka által kifejlesztett teljesen új modellpaletta és az első ízben az anyaország határain kívül is kiépített kereskedelmi hálózat megjelenését követően jelentős lépésnek bizonyult az első olyan modell megjelenése, melyet teljes egészében a Martorell-I Műszaki Központban fejlesztettek ki.

E jelentős történelmi pillanat óta több mint 3 300 000 SEAT Ibizát gyártottak: az első autó 1984 április 27-én gördült le a gyártószalagról Zona Francában. Az Ibiza második változatát 1991-ben mutatták be, mellyel modern arculatot kapott a márka. E két generációból a SEAT csaknem 1 300 000 autót gyártott, ami meghaladta az addig legnagyobb számban gyártott 127 modellből értékesített mennyiséget. 1993-ban mutatkozott be a harmadik generációs Ibiza egy időben a Martorell-I gyár megnyitásával, mely szintén teljes mértékben spanyol fejlesztés.

Már a Volkswagen csoport tagjaként a SEAT a Rali Világbajnokságon több ízben is győzelmet aratott a 2 literes Ibizával: 1996-ban, 1997-ben és 1998-ban is nyerni tudott. Az autósportban elért sikerek hatására a SEAT kifejlesztette a legsportosabb Ibizát, az Ibiza Cuprát.

A TDI technológia alkalmazása ebben a kategóriában szintén mérföldkövet jelentett. A negyedik generációs Ibizát 1999 májusában mutatták be a Barcelona-I Autókiállításon. Ebben a modellben debütált a TCS kipörgésgátló és az ESP elektronikus stabilitás program. A harmadik és negyedik generációs Ibizából 1993 és 2001 között 1 500 000 autót gyártott a SEAT. 2001-ben debütált az Ibiza ötödik enerációja, melyből mindeddig 530 000 darab talált gazdára.

A jelenlegi modell a SEAT sportosságát és dizájn orientáltságát jelképezi és egyben a SEAT jövőbemutató irányvonalának első képviselője.