„Termékválasztékunkat megkoronáztuk a tízhengeres, FSI motor gyártásával. Ezzel a különösen kompakt építésű, 5,2 literes motorral az Audi S6-os 5,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/óra sebességre. Az elmúlt években bebizonyítottuk, hogy Győr ideális telephely a motorgyártás számára. Újabb megerősítése ennek, hogy a tízhengeres motorok is itt készülnek. “ – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke.

Az új motor gyártását a már meglévő nyolchengeres motorgyártás szegmensébe integrálták. Azt infrastrukturális és technikai módosításokra 600 millió forintot fordítottak. A gyors gyártásfelfutást követően heti 200 tízhengeres motor hagyja el a gyártósort. Az új benzinmotorok a sportos Audi S6 és S8-as modellek számára készülnek. Az Audi S6-os számára gyártott motor teljesítménye 320 kW (435 LE) 6.800 percenkénti fordulaton. Az S8-as számára 331 kW (450 LE) teljesítménnyel gyártják a motort.

A tízhengeres motor különlegességei többek között a könnyűfém motorblokk, a magnéziumból készült, kétfokozatú, állítható szívócső, a lánchajtás és az FSI- közvetlen benzin befecskendezés. Az összesen 40 szelep és a vezérműtengelyek közötti kapcsolatot hidraulikus kiegyenlítésű görgős emelőhimbák biztosítják. „

A győri székhelyű Audi Hungaria a Volkswagen-konszern egyik központi motorszállítója. Itt gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster személygépjárműveket is. Az Audi Hungaria évek óta Magyarország legnagyobb exportőre és az ország egyik legnagyobb árbevételt elérő vállalata. 2005-ben összesen 1.693.609 motor (14 %-os növekedés 2004-es évhez viszonyítva) készült. Az elmúlt évben összesen 12.307 Audi TT Coupé és TT Roadster hagyta el a gyártósorokat.