A GM azért döntött a kivonulás mellett, mert az Opel gépkocsik forgalma évről évre csökkent az 1996-os 30 ezres eladási csúcsról. Az ezredfordulón ugyan még 15 ezer kelt el a német autóból, de tavalyelőtt csupán 1700. A jelenlegi árukészlet kifutása után globális márkáinak – Cadillac, Chevrolet, Saab – Japánban való megerősítésére összpontosít a General Motors, amely hétfőn 445 millió dolláros első negyedévi profitról számolt be. Ez volt a világcég első nyereséges negyedéve 2004 óta, s a fejlődés jelentős, hiszen a tavalyi első három hónap még 1,3 milliárd dolláros veszteséggel zárult. A Japan Times megemlíti: áprilisban csupán 16 650 külföldön készült személyautó talált gazdára, 2,5 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor. A japán piacon az elmúlt években 4,7-4,8 millió személygépkocsi kelt el, s ebből 2005-ben mindössze 268 ezer származott importból. Jövőre ugyanakkor az Egyesült Államokban is kapható lesz az Opel Astra. Igaz, nem saját nevén, hanem a konszernhez tartozó Saturn márka kínálatában, amelyet eredetileg azért hoztak létre, hogy az Európából és Japánból érkező modelleknek állítson konkurenciát.