Egy hónap múlva indul meg a próbagyártás a szentgotthárdi új gépsorokon, látogatásunk idején a gépek 2/3-a már a helyén volt, a különböző beszállítók (gyártók) szakemberei épp a gépsor összehangolását végezték. A gyár egyébként már ennyivel is tud termelni, a termelőeszközök fennmaradó 1/3-a majd a teljes kapacitás eléréséhez szükséges gépeket jelenti, tehát darabszám-növelést.

Elsőként a nemrég hazánkba megérkezett Zafira Tourer kapja meg az új motorokat, majd idővel az összes Opel személyautóba bekerülnek majd az erőforrások. Közös jellemző mindegyikben a közvetlen befecskendezés, a hengerenként négy szelep és a turbófeltöltő. Egy- vagy két darab, motortól függően.

Flex-motorok Szentgotthárdról

1,0 literes benzines, 3 henger turbó – 115 LE 1,4 literes benzines, 4 henger turbó – 160 LE 1,6 literes benzines, 4 henger turbó – 175 és 200 LE 1,6 literes dízel, 4 henger turbó – 110 és 130 LE 1,6 literes dízel, 4 henger biturbó – 160 LE később 1,2 literes benzines, 4 henger turbó – kb. 130-140 LE

Az összes dízel – az 1,6-os váltja majd a 2,0 literes négyhengerest a kompakt kategóriában – már tudja az Euro 6-os előírásokat, elméletileg a benzinesek is (ilyenek is készülnek majd), de piactól függően amíg lehet, Euro 5-ös változatban is készülnek majd.

A gyár beindításához szükséges próbadarabok (hengerfejek, blokkok, főtengelyek) a sikeres próbaüzemet követően mennek az öntödébe, ahol beolvasztják őket. Amíg nem működnek pontosan, tökéletes összhangban a gépek, nagyon nagy a hibalehetőség, amelyek ellenőrzése túlságosan nagy feladat lenne.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!