Manapság már nem elégednek meg a jó fékekkel az autógyárak, újabban már olyan vezetési segédeket is kínálnak, amelyek segítségével az autó magától, a vezető beavatkozása nélkül is képes használni azokat. A sort néhány évvel ezelőtt a Volvo City Safety nyitotta, amely mind a mai napig a legjobb a maga nemében.

Hat gyártó automatikus vészfékező rendszerét vizsgálta most alaposabban az ADAC, és kiderült, milyen óriási különbségek is vannak ezen a téren. A Volvo City Safety elnevezésű rendszere nagyon hatásosan csökkenti a sebességet az ütközések előtt, jelentősen mérsékelve ezzel az anyagi kárt/sérülésveszélyt. Ehhez képest az Audi elektronikája csak mozgásban lévő járműre reagál, az álló autót akadályt figyelmen kívül hagyja.

Többféle érzékelőt is használ a Volvo rendszere - a City Safety széria, a vészfék-segéd feláras Többféle érzékelőt is használ a Volvo rendszere – a City Safety széria, a vészfék-segéd feláras

A Volkswagen rendszere nem csökkenti annyira az autó sebességét, mint a többi, de 30 km/órás tempó alatt még ez is képes elkerülni a koccanásokat. A BMW és az Infiniti rendszere azért került a lista végére, mert egyik se csökkenti kellő mértékben az autó sebességét. A japán autó azonban egyedüliként rendelkezik olyan gázpedállal, amely alacsony követési távolság esetén nagyobb pedálerőt kíván meg a sofőrtől.

Az Audi rendszere valamiért nem regál az álló akadályra Az Audi rendszere valamiért nem regál az álló akadályra

Az ADAC aktuális tesztje tehát azzal a következtetéssel zárul, hogy az automatikus fékezősegéd jó dolog, de ma még nagyon eltérő képességűek a rendszerek. Ráadásul a Volvo kivételével drága pénzt kérnek a meglétéért, azaz egyhamar nem várható, hogy az ESP-hez hasonló karriert fut be a rendszer, és törvényi szinten teszik kötelezővé a használatát.

ADAC vészfék-asszisztens teszt 2011

Volvo 1,5 nagyon jó Mercedes 1,7 jó Audi 2,0 jó Volkswagen 2,1 jó BMW 2,8 kielégítő Infiniti 3,0 kielégítő Minél kisebb az érték, annál jobb.