Az 560 lóerős RS 6 Avant és a 300 lóerős S3-as nemzetközi menetpróbáját München környékén tartották, a kijelölt útvonal pedig bőségesen tartalmazott autópálya-szakaszokat. Naná, hogy olyat, ahol nincs sebességkorlátozás!

Az RS 6 Avant 4,0 literes, dupla turbós V8-asa gyönyörű hangon duruzsol, az RS sportkipufogót a legvadabb állásra kapcsolva pedig még markánsabbá válik a gurgulázás. A gázreakció azonnali, a kettős feltöltés révén minden fordulatszám-tartományban ugrásra kész a közel kéttonnás kombi.

Ha pénz van, akkor 305-ig szabad a pálya!

Az állórajtos százas sprint 3,9 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség alapesetben 250 km/óra, melyet a vevő igénye és pénztárcája függvényében két lépcsőben (280 vagy 305 km/h) emelnek meg. Sajnos utóbbi csúcsértéket még az „Autobahnon” sem tudtuk abszolválni, de az általunk elért 265-öt csuklóból kirázta az RS 6 Avant, innen még bőszen tolt volna. A nyolcfokozatú Tiptronic sebességváltó elsőrangú szerkezet, ha kell, lágyan, ha kell, keményen és villámgyorsan kapcsol, az utolsó fokozat kellően hosszúra áttételezett, így nyugodt tempóval csorogva is komfortos.

Az RS sportülések kényelmes darabok, csak az integrált fejtámaszokat túlságosan előrebillentették, ami zavaró lehet. Szériában kétszemélyes a hátsó sor Az RS sportülések kényelmes darabok, csak az integrált fejtámaszokat túlságosan előrebillentették, ami zavaró lehet. Szériában kétszemélyes a hátsó sor

A mérnökök dicshimnuszt zengtek az alacsony gyári fogyasztási adatokról, vegyes üzemben elvileg 9,8 literrel is beéri az 560 lóerős Audi, ami elődjéhez képest 30%-os csökkenés (az általam mért menetpróbaérték 18,6 l/100 km volt). A laborértéket persze a fejlett hengerlekapcsolási rendszerrel tudták kivitelezni, melynek lényege, hogy alacsony és közepes terhelésnél a nyolcból négy hengert automatikusan lekapcsol a vezérlés. Négyhengeres üzemben a nem kívánt rezgéseket az aktív motortartó felfüggesztések oltják ki. Az RS 6 Avant dögös, feltűnő túrakombi, a hűtőmaszk alján ott díszeleg az óriási quattro felirat, az extrém méretű, kiszélesített kerékjárati ívek alól pedig kikandikálnak a 21 colos felnik. Persze ezek (285/30 R21) felárasak, ahogy a 390 helyett 420 mm átmérőjű, szénszálas-erősítésű kerámia féktárcsák is.

Nagy számok törvénye: 700 Nm, 560 lóerő, 305 km/órás végsebesség, és mindez 33 millióért Nagy számok törvénye: 700 Nm, 560 lóerő, 305 km/órás végsebesség, és mindez 33 millióért

A böszme nagy kombi mellett az S3-as ártatlan báránynak tűnik, pedig a visszafogott külső alatt komoly kvalitások lapulnak. A 2.0 TFSI blokkból 300 lóerőt préseltek ki, a modern quattro hajtás révén nincsenek tapadási problémák, a kézi váltós S3-as 5,2, míg a duplakuplungos automata 4,8 másodperc alatt lő ki 100 km/órára. A manuális váltós változathoz volt szerencsém, ami kissé csalódást okozott.

Az S3-as az S tronic váltóval (667 000 Ft) igazán nagy mulatság Az S3-as az S tronic váltóval (667 000 Ft) igazán nagy mulatság

No, nem a rugalmasság vagy a dinamika, netán az útfogás terén – azok mind prímák –, hanem a kapcsolási pontossággal volt bajom. Véleményem szerint egy normál A3-asban precízebb manuális váltó található, mint a kipróbált S3-asban, a hatgangos szerkezet kapcsolási érzete kissé nyúlós, adott fokozatban pedig zavaróan sok a kar oldalirányú mozgástere. Lehet, hogy fikció, de az az érzésem, hogy a gyáriak úgy voltak vele, ha már S3-as, akkor áldozzon a kedves ügyfél az eleve fürgébben dolgozó, takarékosabb üzemű S tronic váltóra. A manuális egység már csak azért is kompromisszumot kíván, mert az első fokozatok pillanatok alatt elfogynak, nincs váltásfigyelmeztetés (pityegés/felvillanó lámpa) sem, ami egy ilyen kaliberű autónál jogosan hiányolható.

Visszafogott az S3-as külseje, a családosok konfigurálhatják Sportback (312 000 Ft) kivitelben is Visszafogott az S3-as külseje, a családosok konfigurálhatják Sportback (312 000 Ft) kivitelben is

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!