Meghússzorozták (!) a legkisebb Zagato teljesítményét

2015. december 30. (szerda)

Az eredetileg 4,8 lóerős villanymotorral szerelt Zele mikroautóba egy Suzuki GSX-R 600-as négyhengeres benzinmotorját építették.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nicolas Hayek még csak nem is álmodott arról, hogy egy nap majd kitalálja a Smartot, amikor az olasz Zagato piacra dobta a Zele nevű villanymotoros mikroautóját, amelyet még az USA-ban is forgalmaztak Elcar néven – inkább kevesebb, mint több sikerrel, mert az olajválság ellenére nem nagyon akaróztak az emberek átülni a mindössze 1,95 méter hosszú műanyag dobozba.


Nem bonyolították túl az alvázat a Zagato konstruktőrei Nem bonyolították túl az alvázat a Zagato konstruktőrei
Egy texasi úriember pár évvel ezelőtt rögtön két ilyen, rossz állapotban lévő járművet vásárolt, amelyek közül a rosszabbat vette alapul az átépítéshez. Megszabadult a 4,8 lóerős villanymotortól és az akkumulátor-csomagtól, és egy Suzuki GSX-R 600-as négyhengeres motorkerékpár-blokkot épített az ülések mögé. A váltó hatfokozatú, rükverc nincs, az eredeti merev hátsó tengelyt épp csak annyiból módosította, hogy a lánchajtást fogadja az eredeti differenciálmű.

A felfüggesztés még az olasz eredetihez hasonlóan nagyrészt Fiat 500/124-es elemekből áll, azonban egyedi felniket készített az építő, hogy a gyárinál szélesebb abroncsok használatára legyen lehetőség. Noha az autó komplett és működőképes, azzal még foglalkozni kellene egy keveset, hogy megfeleljen az Egyesült Államokban a közúti közlekedés feltételeinek, azaz rendszámot kaphasson, de ez csak formaság.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A másik autó, amely az eredeti kettő közül jobb állapotú volt, még felújításra vár. Azt villanymotorosnak akarta meghagyni az építő, de modern hajtást és vezérlést kapott volna, nagy méretű táblaszámítógéppel a műszerfal közepén, amely egyben informál és vezérel. Ezt bónuszként kapta meg az a vásárló, aki hajlandó volt mintegy 900 ezer Ft-nyi összeget fizetni a két törpéért. Arról nincs hír, hogy a vásárló meri-e használni az eredetihez képest húszszoros teljesítményű Zagato-t a közúton...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Meghússzorozták (!) a legkisebb Zagato teljesítményét

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér