A Porsche 356-os, amelyet egy 911-es szétfűrészelt és 4 hengeresként összehegesztett motorja hajt

2015. december 31. (csütörtök)

Az Emory Motorsports nevű cég az egyszerű restauráláson kívül akár meglepő módszerekkel is tuningolja a 356-os Porschékat.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Rod Emory édesapja segítségével már 14 éves korában egy Porsche 356 felújításába fogott, majd miután 16 évesen megszerezte a jogosítványát, versenyzésre is használta autóját. Szóval nem mai keletű a szerelem, amelyet 1996-ban megalapított Emory Motorsports nevű vállalkozása visz tovább. Vállalja 356-os és egyéb, korabeli Porschék javítását, felújítását és karbantartását (versenyeztetés) is, de az igazán különleges tuningtól se riad vissza.


Az Outlaw néven kínált autók közös vonása, hogy azoknál nem a tökéletes megjelenésre törekednek, azaz ha a kedves ügyfél nem kéri külön, meghagyják a karosszérián az évtizedek alatt összegyűjtött apróbb sérüléseket. Persze a korróziót minden esetben eltüntetik és megerősítik a felépítményt is – a kupénál egyszerű bukókeretet is lehet kérni, de vannak „rejtett” erősítések is, amelyeket a kabrió vagy Speedster karosszériáknál is alkalmaznak.

Az igazán nagy átalakítás azonban a motortérben történik, a 2,4 literes (lehet kérni nagyobb hengerekkel is...) 4 hengeres boxermotor blokkja egy 911-es (964, az utolsó előtti léghűtéses modell) Porschéba épített 3,6 literes 6 hengeresként kezdte meg életét, csak azt szétfűrészelik, és a középső hengerpár nélkül hegesztik össze, száraz karteres olajozást és Weber 48 IDA karburátorokat kap. Az eredmény 185 LE/233 Nm-es teljesítmény és 7000/perces leszabályozási fordulatszám.

Ahhoz, hogy az eredetileg legfeljebb 130 lóerős teljesítményre kitalált Bogár-leszármazottnak a vezetése élvezetes és biztonságos legyen, a lengőtengelyes hátsó felfüggesztést egy korai 911-esből származó független felfüggesztésre cserélik ki. Meglepő módon megtartják a gyári féktárcsákat, mert azok megbirkóznak a nagyobb igénybevétellel is, azonban a főfékhengert lecserélik kétkörös darabra.

A teljesen a megrendelő elképzelései szerint készülő Emory Porsche 356 Outlaw megépítése legalább 18 hónapot vesz igénybe, anyagilag alaphangon 175 000 dolláros (50 millió Ft) megterhelést jelent, de a számla könnyen akár 350 000 dollárra (100 millió Ft) ugrik, ha igazán különleges igényeket kell teljesíteni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A Porsche 356-os, amelyet egy 911-es szétfűrészelt és 4 hengeresként összehegesztett motorja hajt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér