Válaszcsapás - Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic Coupé teszt

2016. február 15. (hétfő) Miklós-Illés Kálmán

Hogyan lehet tömören összefoglalni a GLE Coupét? Ez a Mercedes válasza a BMW X6-osra!
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Emlékeznek arra, amikor bemutatkozott az első generációs Mercedes CLS? Leeső állak övezték a 2004-es év abszolút szenzációjának elkönyvelt különlegességet, mellyel a stuttgartiak megteremtették a modern értelemben vett négyajtós kupé kategóriát. A Mercedes bátor lépésére és persze a CLS piaci sikereire később az Audi és a BMW is rámozdult, de legyen szó az A5-ös vagy A7-es Sportbackekről, esetleg a BMW Gran Coupékról, azonos karosszériafelépítés ellenére az Audit és a BMW-t sem vádolhattuk másolással: négyajtós kupé ide vagy oda, semmiben sem hasonlítottak az ihletadó CLS-re.


Vaskos volán és csőbe bújtatott műszerek – a Mercedes igyekezett sportos atmoszférát teremteni. Fotó: Hilbert Péter Vaskos volán és csőbe bújtatott műszerek – a Mercedes igyekezett sportos atmoszférát teremteni. Fotó: Hilbert Péter
Hogy ez miért kapcsolódik a Mercedes GLE Coupéhoz? Azért, mert ez a modell kívülről egyértelműen a BMW X6-os koppintásának tűnik. Lehet hatalmas csillag az orrán, meg a többi Mercedest idéző lámpák, sziluettje és arányai kiköpött olyanok, mint a BMW X6-oséi. Sőt, még a méretei is, a Merci mindössze 9 mm-el hosszabb, és tengelytávolsága is csupán két centivel nagyobb. Értem én, hogy a Mercedes vevőket próbál átcsábítani, de nem vagyok abban biztos, hogy ez a legelegánsabb módja... Ugyanakkor, ha eltekintünk az előbbiektől, meg kell hagyni, hogy a GLE Coupé dögös és magabiztosságot sugárzó autó, főleg, ha az optikai tuningcsomaggal is rendelkező 450 AMG kivitelről van szó. Ez a típus a Mercedes második olyan „köztes” típusa, amely a hétköznapi verziók és az AMG topmodellek, jelen esetben a 400-as (333 LE) és a Mercedes-AMG GLE 63-as (557 vagy 585 LE) közötti lyukat foltozza be. A 450 AMG-be is a 3,0 literes, biturbó, V6-os benzinest építik (akárcsak a 400-asba), de itt 367 lóerő a produktum, ennél azonban sokkal fontosabb, hogy iszonyatosan jól szól a motor. Meg kell hagyni, hogy a Mercedes nagy benzineseinek hangjával kevesen tudják felvenni a versenyt: alacsony fordulaton szépen duruzsol, 4000-tol viszont elszabadul a pokol és igazi csatakiáltás jön a motorháztető alól, illetve a négy kipufogóvégből, s akkor még nem beszéltünk a Sport+ módban élesedő gázfröccsökről. A hanghoz illő fölényes menettulajdonságokkal és komoly étvággyal (13-14 liter) rendelkezik az újdonság, és gyakorlatilag nincs olyan helyzet, ahol erő hiányát éreznénk, a 367 lóerő és az 520 Nm párosán nem fog ki a 2,2 tonnás tömeg sem.
Balra a touchpad, mellette az üzemmódválasztó forgókapcsolója. A bekormányzási szöget is mutatja a kijelző Balra a touchpad, mellette az üzemmódválasztó forgókapcsolója. A bekormányzási szöget is mutatja a kijelző

Egyébként a Mercedes, ha valamire mesterien ráérzett ennél az autónál, az a futómű és a kormányzás. Alapvetően persze feszes az elöl-hátul légrugós felfüggesztés hangolása, de csak annyira, hogy ne menjen a komfort rovására, a volán pedig kellően direkt, maximum nagyobb visszatérítési erő jönne jól. S ha nagyon forszíroznánk a tempót? Az orrát erőteljesen letolja az ívről, dacára annak, hogy a 400-as vagy 350 d verziókkal ellentétben a 4Matic rendszer itt nem 50:50, hanem 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. A vezető egyébként a központi kijelzőn követheti figyelemmel a hossz- és keresztirányú gyorsulási értékeket, valamint az aktuális bekormányzási szöget – néha jópofa ránézni, de nyilvánvaló, hogy nincs nagy gyakorlati haszna.

Ismerős vonalak? Még a túlnyúlások arányai is BMW X6-osra emlékeztetnek Ismerős vonalak? Még a túlnyúlások arányai is BMW X6-osra emlékeztetnek

Azonban bármennyire is jól egyensúlyoz a sportosság és a komfort határán az új Mercedes, meglepő, hogy a 9G-Tronic váltó mennyire messze van a harmonikustól. Ahhoz képest, hogy hagyományos, bolygóműves szerkezet, viszonylag gyorsan kapcsolgat, de sokszor nem tudja eldönteni, hogy kigurulás után a gázra lépve melyik fokozatból gyorsítson. Ezzel még nem is lenne gond, de van egy bizonyos sebességtartomány (20-30 km/óra között), ahol ha hirtelen adunk gázt, bakkecskézve, nagyot rántva indul el. Az egyik ok, amiért manapság olyan népszerűek a magasépítésű autók, az a könnyű ki- és beszállás és a jó körkilátás, de sajnos a GLE Coupéra egyik sem igaz. Az ezüstszínű fellépő inkább megnehezíti a beszállást és összekoszolja a nadrágunkat, és az sem dicséretes, hogy a tetővonal miatt mindig behúzott nyakkal kell beszállnunk az autóba. A GLE Coupéban ülni meg olyan, mintha egy trezorban lennénk, kicsik az üvegfelületek, vaskosak az oszlopok, és emiatt csapnivaló a körkilátás. Aki meg tolatókamera nélkül érzi, hogy hol van az autó hátulja, annak egy nehézpótkocsival sem lesz gondja...

A körkilátás korlátozott, de a kényelem és a helykínálat hozza a márkától elvárható szintet A körkilátás korlátozott, de a kényelem és a helykínálat hozza a márkától elvárható szintet

Ha sikerült túljutni ezeken a tulajdonságokon, igazi Mercedes-kényeztetést élvezhetnek a bent ülők. A szuperkényelmes ülések mellett fűthető-hűthető pohártartóknak, fantasztikusan szóló hifinek is örülhetünk, a hátsó sor pozitívumai közé pedig a vártnál nagyobb fejtér és a hatalmas lábhely sorolható. Az ülések kialakítása miatt azonban inkább csak papíron ötszemélyes a GLE Coupé, hátul középen utazni meglehetősen mostoha dolog. A hatalmas, 4900 mm-es hosszúság, vagy a 2,0 méternél is nagyobb szélesség miatt várható volt, hogy óriási a csomagtartó, a 650 literes érték 100 literrel múlja felül az X6-osét! Érthetetlen viszont, hogy a kalaptartó miért egy nehezen kezelhető, kivehető „lap”, a kihúzható rolós megoldás sokkal praktikusabb lenne.

Lapos és nagyon mély a raktér, a befogadóképesség 650 liter! Lapos és nagyon mély a raktér, a befogadóképesség 650 liter!

Hogy megtalálja-e a helyét a piacon a GLE Coupé, szerintem nem vitás, a Mercedes nemcsak az X6-osra, hanem a vásárlói igényekre is válaszol az újdonsággal. Az SUV és kupé keverékek története pedig aligha ér véget, valószínűleg további márkák is csatlakoznak majd az X6-oshoz és a Mercedes friss jövevényéhez. A stuttgartiak persze ezúttal sem adják olcsón portékájukat: a 3,0 literes, dízel bázismodell indulóára kicsivel 20 millió forint feletti, a 450 AMG pedig 23,45 millió forinttól rendelhető. Aki mindenáron vágyna a 450-es képességeire, de ódzkodik a kupéságtól, annak jó hír, hogy a GLE is elérhető lesz ezzel a hajtáslánccal.

Amikor a forma oltárán áldoznak: a lőrésszerű hátsó ablakon alig lehet kilátni Amikor a forma oltárán áldoznak: a lőrésszerű hátsó ablakon alig lehet kilátni

Tetszett
• fölényes menettulajdonságok
• motorhang
• futóműhangolás
• kényelmes ülések

Nem tetszett
• nem „eredeti” forma
• rossz körkilátás
• multimédia-rendszer kezelhetősége

Összegzés
A GLE Coupé komfortja és szolgáltatásai előtt le a kalappal, de nem ezzel az autóval fogja öregbíteni hírnevét a Mercedes. Az is igaz, hogy aki feltűnésre vágyik, ebben a kocsiban biztosan megkapja.

Mercedes GLE 450 AMG 4Matic Coupé
Összlökettérfogat: 2996 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 biturbó
Max. teljesítmény: 270 kW (367 LE) 5500-6000/perc
Max. forgatónyomaték: 520 Nm 1800-4000/perc

Hossz./szél./mag.: 4900/2003/1700 mm
Tengelytáv: 2915 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1658/1725 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg: 2220 kg
Csomagtér: 650/1720 l
Üzemanyagtank: 93 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,7 s
Max. sebesség: 248 km/h
Város/országút/vegyes: 11,3/7,7/8,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 13,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 209 g/km
A modell alapára: 20 742 480 Ft (GLE 350d 4Matic Coupé)
A tesztelt verzió ára: 23 458 170 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Válaszcsapás - Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic Coupé teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér