Versenyautó a Ford-kereskedésből

2016. február 8. (hétfő)

A biztonsági berendezésektől eltekintve gyakorlatilag az utcai Ford F-150-essel is lehet versenyezni, az USA-ban külön kategóriát kap a pickup.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Mindig is tudni lehetett, hogy a Ford F-150 Raptor valójában egy tereprali-versenyautó, amire a legjobb bizonyíték, hogy az idei szezontól kezdve külön erre a típusra szabtak egy kategóriát a Best in the Desert nevű szervezet által rendezett, alapvetően sivatagi versenyekből álló bajnokságon.


Ráadásul a szabályzat azt is kimondja, hogy a lényegi dolgokon nem lehet változtatni, a 3,5 literes, 450 lóerős V6-os biturbóhoz nem szabad hozzányúlni, a kipufogórendszert is csak a katalizátor után lehet lecserélni, és a gyári 10 fokozatú automatikus váltót is szériaállapotában – beleértve a szoftvert is – kell meghagyni. A felfüggesztés bekötési pontjaihoz se szabad hozzányúlni, aki nagyon akarja, az más lengőkarokkal, rugókkal és lengéscsillapítókkal módosíthatja autójának tudását.

A biztonsági felszerelések közül a teljes bukókeret, hatpontos biztonsági öv, verseny kagylóülés és a biztonsági üzemanyag tank kötelező. A gyári alváz és hajtáslánc a Ford állítása szerint elég robosztus ahhoz, hogy különösebb gond nélkül elviselje akár az egész versenyszezon megpróbáltatásait. A versenyen egyébként akár az utcai kivitelhez is elérhető, BF Goodrich All-Terrain KO2 abroncs használható, azaz nem kell feltétlenül speciális gumikra költeni. A Ford F-150 Raptor elektronikus menetdinamika-programjai között egyébként van Baja mód, amelyet kifejezetten a nagy sebességű sivatagi száguldáshoz optimalizáltak. Erre mondják azt, hogy kulcsrakész versenyautó a szalonból.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Versenyautó a Ford-kereskedésből

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér