A VW címvédő világbajnokának, Sebastien Ogiernek 100. ralifutamán nem sikerült megismételnie tavalyi triplázását (amikor is az övé volt a szezon első három futamának győzelme), s ráadásul 2013 óta tartó Mexikói Rali-győzelmi sorozata is megszakadt. Azonban nem sokáig bánkódhat a második hely fölött, hiszen a Power Stage-en is ő győzedelmeskedett és megtartotta vezető helyét is a világbajnokságban.

Nagy kihívást jelentenek a Mexikó Ralin a murvás utak. Sebastien Ogier korai rajtja miatt szenvedett hátrányt, s ezt az előnyt kihasználva tudott előnyre szert tenni Latvala. Köztudott, hogy a murvás utakon minél több autó megy végig, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. Ez esetben Ogier volt a söprögető, s hiába szedte össze magát az utolsó napra, Latvala előnye addigra már behozhatatlan volt.
„Ez egy elégtétel és nagyszerű érzés. Nagyon nehezen kezdődött számomra a szezon, hiszen két rali során nulla pontot szereztem. Agyban nem voltam valami jó, s ez a rali sem volt az erősségem a múltban, de végül probléma nélkül vezettem.” – szögezte le a versenygyőztes finn.

Nem Latvala volt az egyetlen pilóta, akivel madarat lehetett volna fogatni. A harmadik helyen célbaérő Dani Sordo értékes pontokat szerzett magának és a Hyundainak is. Legutoljára 2013-ban jutott legközelebb a dobogóhoz, akkor negyedik lett a spanyol. A Hyundai viszont ismét dobogóra tudott kerülni, immáron idén háromból háromszor. A spanyol pilótát nagy nyomás alá helyezte Andreas Mikkelsen, de a verseny a norvég számára a 15. gyorsasági szakaszon véget ért, mivel karambolozott. Így Mads Östbergé lett a negyedik helyezés, aki ezzel a világbajnoki ponttábla második helyére ugrott.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az M-Sport másik pilótájának már közel sem volt ilyen sikeres a hétvégéje. Eric Camilli a harmadik nap első szakaszán kiesett és a Rally2 szabályozás értelmében folytatta a versenyt. Thierry Neuville sem tartozott a legszerencsésebb pilóták közé azután, hogy kétszer is letért az útról, s emiatt orvosi ellátásra szorult. Ott Tanak volt a legsikeresebb privát induló. Az észt pilóta hatodik lett Martin Prokop és Lorenzo Bertelli előtt. A WRC2 kategóriát Teemu Suninen nyerte a kilencedik helyen. Az első tizet az ukrán Valerij Gorban zárja egy Mini volánja mögött.

Dani Sordót megbüntették!

Dani Sordo harmadik helyét a rali végén elvették azzal, hogy két perces büntetés róttak ki rá. A Hyundai ugyanis a megengedettnél egyel több abroncsot használt fel a hétvége során Sordo esetében. Így a spanyol végül a negyedik helyen végzett, s Mads Östberg ugrott a harmadik helyre. A csapat elmondása szerint egy kommunikációs zavar vezetett odáig, hogy három új és két használt abroncs helyett három használt és két új abroncs került Sordo autójára.

2016-ös Mexikó Rali eredménye

1. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 4:25:57,4 2. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 4:27:02,4 3. Mads Östberg (NOR) Ford Fiesta RS 4:31:33,8 4. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 4:31:35,3 5. Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 4:32:20,0 6. Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 4:35:56,9 7. Martin Prokop (CZE) Ford Fiesta WRC 4:38:55,9 8. Lorenzo Bertelli (ITA) Ford Fiesta WRC 4:40:07,0 9. Teemu Suninen (FIN) Skoda 4:43:59,2 10. Valerij Gorban (UKR) BMW-Mini WRC 4:58:34,7

Hosszú szünet következik a Rali Világbajnokságban. Bár a mezőny marad Dél-Amerikában, így is hat hetes szünetet követően térnek csak vissza a csapatok a versenyzéshez. 2016. április 21-24.-én rendezik meg ugyanis az Argentin Ralit. Tavaly drámai versenyen nagy meglepetésre Kris Meeke első ralis győzelmét szerezte meg a dél-amerikai versenyen úgy, hogy Sebastien Ogier már az első nap kiesett, miután autójának üzemanyag-ellátó rendszere meghibásodott.

A világbajnokság eredménye a Mexikó Rali után:

Egyéni 1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 77 pont 2. Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 42 pont 3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 33 pont 4. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 30 pont 5. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 29 pont 6. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 27 pont 7. Ott Tanak (EST) DMACK WRT 24 pont 8. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 15 pont 9. Stephane Lefebvre (FRA) Abu Dhabi WRT 10 pont 10. Henning Solberg (NOR) Henning Solberg 6 pont Gyártók 1. Volkswagen Motorsport 97 pont 2. Hyundai WRT 61 pont 3. Ford Stobart 46 pont 4. Volkswagen Motorsport II 30 pont 5. DMACK WRT 26 pont 6. Hyundai Motorsport N 24 pont 7. Jipocar Czech National Team 6 pont

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások