Motorcsónak versenyeink, világkupa futamaink méltán népszerűek, de mondhatom a kevésbé ismert búvárúszó sportot is. Két éve a hazai rallye-bajnokság székesfehérvári versenyének prológja is a mi utcáinkon futott, tehát nyugodtan állíthatom: minden újra nyitottak vagyunk! Így került hozzánk – első ízben – Magyar Köztársaság Kawasaki Nemzetközi Motocross OB második futama. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a hagyományos siker sportágainkról lemondunk, hiszen a jégkorong, a kézilabda, kosárlabda és az újra felfelé induló labdarúgás is Dunaújváros sportéletének meghatározó és sikeres része! – mondta a motocross verseny ünnepélyes megnyitóján dr. Kálmán András, a megyei jogú város polgármestere.

A száguldást a 85 köbcentiméteres kategória kezdte, és a bajnokság összesítésében a negyedik helyen álló Dylski Gábor ezúttal megállíthatatlan volt. Az első rajt ugyan még Szvoboda Bencéé volt, de aztán a Nyári Pál SE versenyzője átvette a vezetést. Voltaképp mind a két futam „koreográfia” szerint zajlott le: Dylski Gábor mögött Szvoboda Bence és Kerék Krisztián érkezett a második és a harmadik helyre, miután kissé elszakadtak a mezőnytől. A bajnokság élén azonban „nagy a tülekedés” az élbolyban, mert az ezúttal negyedik helyen végzett Sziklavári István is szorgalmasan gyűjtögeti a pontokat. – Fogalmam sincs milyen eredményre leszek képes! Vállalkozóként dolgoznom is kell, és a héten nagyon összesűrűsödtek az események, így sokkal kevesebb időm maradt a motorozásra! – mondta még a rajt előtt Grillmayer Gábor, aki az összetettben a tököli ob-futam után a második helyen állt, hat ponttal lemaradva a listavezető ukrán Andrei Kirchfalusitól.

Sokan meglepetést vártak az összetett harmadik helyéről induló ifj. Czuni Lászlótól, de a versenyzők itt-ott átírták a papírformát.

Grillmayer Gábor remekül használta ki a Kawasaki kitűnő rajtkészségét, és az első futamban „elhozta” a rajtot. Jókora meglepetésre a sümegi Jeszenszky Péter egy darabig tartotta a tempót a Honda nyergében a Kawasaki Motorsport versenyzőjével. Ez arra mindenképpen jó volt, hogy meggyőző előnyre tegyenek szert Andrei Kirchfalusi előtt, aki a rajt után összeütközött Grillmayer Gáborral. Ezúttal az ukrán versenyző húzta a rövidebbet, visszaesett az ötödik helyre, ami viszont kisebbfajta csetepatét eredményezett. A szlovák Radek Bohuslav és Darók Adrián ugyanis nem adta olcsón a bronzérmes helyet, amelyet végül is azért megszerzett Andrei Kirchfalusi. A második futamban – hiába, ha egy üzlet beindul! – Grillmayer Gábor újra a legjobb startot csinálta. Az előző futam meglepetés embere Jeszenszky Péter Hondája pedig hangos durrogással adta tudtára a nézőknek: „Ő” nem ért egyet ezzel az őrült száguldozással. A „titkos favoritként” kezelt másik Kawasaki pilóta, Ifj. Czuni László hajtott, küzdött becsülettel, de ez nem az ő pályája volt. Sebaj, fiatal, még van ideje tanulni, és ahogy azt mondani szokták: teher alatt nő a pálma!

A dobogós helyekért – mármint az elöl motorozó Grillmayer Gábor mögött – Andrei Kirchfalusi, és az előző futamban a hetedik helyen végzett Adamek Imre, illetve a szlovák Radek Bohuslav küzdött. A győzelmet ismét Grillmayer Gábor szerezte meg.

– Azt hiszem, a tökéletes összpontosításnak és a Kawasaki jó rajtkészségének köszönhetem a duplázást. A pálya hátsó része rettenetesen „kirumplisodott”, a végére már-már kitépte a kezemből a kormányt. Nagyon örülök, hogy a kettős győzelemmel átvettem a vezetést a bajnokságban is! – mondta a Kawasaki Motorsport versenyzője.

– Az első futam ütközése „Grillel” és a múlt hét közben elszenvedett edzésbaleset – meglehetősen fáj a lábam – eldöntötte a csatát a remek napot kifogó győztessel szemben. Ám ettől csak izgalmasabb lesz a bajnokság! – elemezte Andrei Kirchfalusi a versenyt.

– Ha nincs a műszaki hiba, akkor talán jobban megszoríthattam volna az elejét. Ám a technikai sportokban nincs értelme a ha… .- val és a de… – vel kezdődő mondatoknak! – jelentette ki Jeszenszky Péter.

– Kívülről nézve jó kis verseny volt! Sajnálom, hogy nem indulhattam, de a jobb kézfejemben még három drót van. Az olasz vb-futamon szerzett ujj- és kézközépcsont törés miatt. Még két hét és kiveszik, csak akkor kezdhetem el újra a teljes értékű munkát! – nyilatkozta ifj. Németh Kornél, aki a Neptun SE másik versenyzője, aki a végül kilencedik helyen végzett Kerner László miatt látogatott el Dunaújvárosba. A Kawasaki Motorsport szervezői azonban megragadták az alkalmat, és felkérték a díjak átadására is.

A 125 köbcentiméteres géposztályban is volt egy igazolt hiányzó: ifj. Borka János, aki az ifjúsági Európa-bajnokság szlovén futamán vett részt. A Kawasaki Kupa nyolcad literesek mezőnyében Tóth Ádám remekül rajtolt, de Kamrás Károly kitartóan üldözte. Az előbbi, suzukis pilóta 4-5 támadást is visszavert, de aztán egyetlen hibáját a rutinos Kamrás Károly kihasználta, és megnyerte a futamot. Ez a viadal a „párosok” versenye is volt, hiszen a harmadik helyért Soóky Zsolt és Lécz Gergő csatázott.

Végül győzött a rutin… A második futamban – már bekötött kézzel indult Tóth Ádám, aki az előző megmérettetésen fennakadt egy pályajelző karón, annál az ominózus előzésnél, de Kamrás Károly győzelmét ezúttal sem veszélyeztette senki és semmi. Lécz Gergő viszont két helyezést is javított az előző futamhoz képest, míg Soóky Zsoltot – sajgó válla miatt – negyedikként intették le.

– Én már csak kedvtelésből motorozok! Viszont ha rajthoz állok, akkor nem ismerek pardont! – fogalmazta meg kettős győzelmének lényegét Kamrás Károly.

– Sajnos az a karó olyan mély nyomot hagyott a jobb kezemen, hogy meg kell röntgeneztetnem, de az összetett második helye azért némi gyógyír! – mondta Tóth Ádám.

– A szezon kezdete előtt eltört a vállam és a hét közben tartott edzésen elmozdult a rögzítő lemez. Annak is örülök, hogy befejeztem a versenyt! – összegezte a napot a végül negyedik helyen végzett Soóky Zsolt.

A Kawasaki Superfinálé a remek napot kifogó Grillmayer Gábor „jutalomjátéka” volt – fölényes győzelmet aratott – mégpedig a végére megtáltosodó Lécz Gergő és az ugyancsak jól motorozó Adamek Imre előtt.