Viszonylag egyszerű a műszerfal, de a legtöbb Yamaha robogóhoz hasonlóan most sem spórolták el a fordulatszámmérőt

Hat éve, hogy a Yamaha bemutatta a Tricity 125-öst, ami azért volt nagy durranás, mert egy évtized után ellenfelet kapott a háromkerekű robogó kategória megteremtője, a Piaggio MP3-as. Mivel az olasz masinából combos, 500-as kivitel is létezik, várható volt, hogy a japán márka is készít a 125-ös és 155-ös változatoknál komolyabb kivitelt, amit még lehet A2-es jogosítvánnyal vezetni.

Két teljes értékű sisakot is el lehet helyezni az ülés alatti rekeszben. Az utasnak több hely jut, mint a 125-ös és 155-ös verziókon, a kapaszkodó itt is formázott

Nem egyszerűen arról van szó, hogy fogták a 300-as blokkot és beépítették a meglévő testbe, hanem új gépet terveztek a nagyobb egyhengeres köré – a jövevény sokkal testesebb, mint a nyolcadliteres kivitel. A tengelytávolság közel 25 centivel (!) nagyobb, 13 colos kerék helyett 14-es kerül hátra, de említhetjük a komfortosabb ülést és a magasabb szélvédőt is. Ezekből nem nehéz kitalálni, hogy a 300-asnak már nem csak a város a terepe – a 125-ös szerény 12 lovas teljesítményével szemben itt 28 lóerővel gazdálkodhat a sofőr, vagyis a gyorsforgalmi utakra is nagyobb magabiztossággal mehetünk ki. A plusz teljesítményre ugyanakkor nagy szükség van, merthogy az öblösebb blokk, a nagyobb kerék és a komolyabb felépítmény 75 kg-os tömegnövekedést eredményezett, a Tricity 300-as 239 kg-os tömegével nem a pillekönnyű robogók táborát erősíti. A háromkerekűség megkérdőjelezhetetlen előnye természetesen a nagyobb tapadás, itt vészfékezés esetén sem kell attól tartani, hogy „kibukik” a kerék. Megálláskor pedig nem kell egyensúlyozni, az automatikus dőlésgátló rendszer ugyanis egyenesben tartja a gépet!

Elöl és hátul is 267 mm-es féktárcsákat alkalmaz a Yamaha. A 300-as Tricityn a hátsó abroncs is 14 colos. A kipörgésgátló alapáras

A kipörgésgátlóval és ABS-szel felvértezett modellnél a praktikumra nagy hangsúlyt helyeztek, az ülés alatt két bukósisak is elfér. Emellett említésre méltó a Smart Key okoskulcs, az első kis rekeszben pedig a telefonunkat tölthetjük. A modell árát csak később hozza nyilvánosságra a Yamaha, de azt már tudjuk, hogy a fényezések tekintetében nagy mozgástere nem lesz a vásárlóknak, ugyanis a szürke szín három árnyalata közül lehet majd választani.

Yamaha Tricity 300
Lökettérfogat: 292 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 20,6 kW (28 LE) 7250/perc
Max. nyomaték: 29 Nm 5750/perc
Sebességváltó: fokozatmentes
Hossz./szel./mag.: 2250/815/1470 mm
Tengelytáv: 1595 mm
Ülésmagasság: 795 mm
Üzemanyagtank: 13 l
Gumi elöl/hatul: 120/70 R14/140/70 R14
Menetkész tömeg: 239 kg
Forgalmazás: júniustól