Tízből nyolc jelzőlámpát meg kellene szüntetni a torlódás csökkentése érdekében

2016. február 10. (szerda)

Erre a következtetésre jutott egy brit felmérés, amely szerint a brit gazdaságnak évi 16 milliárd font kárt okoznak a dugók és az azokból fakadó kiadások/késések.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A brit Institue of Economic Affairs nevű szervezet a közlekedés gazdaságra való hatását vizsgálta, és a legfontosabb tanulsága az, hogy évi 16 milliárd fontot, azaz 6400 milliárd Ft-ot lehetne megtakarítani akkor, ha gördülékeny lenne a haladás a közutakon. Ráadásul nem is olyan észveszejtő késés okozza ezt a hatalmas kiadást, épp csak annyiból következik mindez, hogy minden egyes úton 2 percet késik mindenki – a gyakorlatban vannak, akik sokat késnek, vannak, akik időben érkeznek.


Persze nem ad valódi megoldást a problémára a gazdasági elemzők által készített tanulmány, hiszen azt javasolja, hogy szüntessék meg a jelzőlámpák 80 százalékát, és bízzanak abban a közlekedés szervezői, hogy aztán majd a közlekedők a józan eszüket használva haladnak át a jelenleginél kisebb fennakadást okozva a kereszteződéseken. Ehhez még hozzátartozik, hogy meg kellene szüntetni a buszsávokat is, amivel az utak áteresztő képessége növekedne. Egy 2009-ben végzett bristoli kísérletre hivatkoznak, amikor egy állandó torlódással üzemelő kereszteződésben először kikapcsolták a lámpákat, majd le is szerelték azokat, és azóta sokkal jobban üzemel a Cabstad kereszteződés. Terjednek a körforgalmak is, előszeretettel használnak többszörös körforgalmakat a várostervezők, mert az egyfelől leegyszerűsíti a vezető dolgát, másfelől a forgalmat is lelassítja. Muszáj megjegyezni, hogy Nagy-Britannia útjain 2000-2014 között negyedével nőtt a jelzőlámpás kereszteződések száma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eközben az Egyesült Államokban a statisztikák szerint jelentősen megnő a balesetek száma a jelzőlámpás kereszteződésekben azt követően, hogy oda a piroson áthajtást figyelő kamerákat szerelnek fel. Tampa városában 23 kereszteződést egészítettek ki közlekedési kamerával, ezekben 40-51 százalékkal több balesetet regisztráltak, mint korábban, igaz, ezek súlyossága csökkent: korábban a keresztforgalomba hajtás nagy balesetet okozott, addig manapság a hirtelen fékezők miatt a ráfutásos balesetek a jellemzőek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Tízből nyolc jelzőlámpát meg kellene szüntetni a torlódás csökkentése érdekében

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér