A jégszobrok készítésében immár 35 éves tapasztalattal rendelkező Hamilton Ice Sculptors nevű csapat készítette el a Lexus megrendelésére a jégből készült kerekeket, és bizony az alacsony hőmérséklet ellenére a tapasztalt jégszobrászok is megizzadtak, mire készen lettek.

Mintegy három hónap számítás és kísérletezés után jutottak el oda, hogy a jégből készített kerék képes volt megtartani a Lexus NX karosszériáját, és óvatos tempóban haladni is lehetett vele. Kezdjük azzal, hogy nem csapvízből, hanem lágyított vízből készítették el azokat a jégkockákat, amelyekből aztán 36 órás munkával, kézzel megformálták a kerekeket.

A négy keréknél mm-es pontossággal kellett elhelyezni a furatokat, tökéletesen kereknek kellett lenni a formának; azért használtak acél abroncsot, mert anélkül a legkisebb kődarabra ráhajtva azonnal károsodott volna a kerék, de elméletileg nincs erre szükség, enélkül is megtartja a jégkerék a szabadidő-autót. Utóbbi egyébként 5 napot töltött egy -30 °C hőmérsékletű hűtőkamrában, hogy az összes futóműalkatrésze átfagyjon, és ne kezdjen rögtön olvadni a kerék. A Lexus megjegyzi, hogy öt nap után is egyszerűen gombnyomásra beindult a motor, nem kellett „bikázni”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha egyébként netán valamilyen csoda folytán – jégkorszak? – mégis sorozatgyártásba kerül a jégabroncs, akkor pillanatok alatt áttér majd rá az emberiség. A jégen való jó tapadáshoz szöges abroncs kell, márpedig ha a kerék van jégből, akkor muszáj lesz az aszfaltot teleszórni szögekkel, ami viszont a ma egyeduralkodónak számító gumiabroncsok meglehetősen gyors elhasználódásához vezet…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!