A vége felé közeledik az aktuális, hátsókerékhajtású BMW 2-es sorozat pályafutása, a gyár pedig az M2 CS modellel búcsúztatja a gépet. Ennek hivatalos leleplezéséig még van hátra pár nap, de egy weboldal jóvoltából már minden fontos dolgot tudunk, hiszen a sajtófotók és a(z észak-amerikai) számok is ismertek.

Számos karbon alkatrészt kap az autó, a szellőzőnyílással rendelkező egyedi motorháztető például fele olyan nehéz, mint a szériában adott acél karosszériaelem. Ezen kívül a karbon légterelőket és tetőlemezt is megkapja az M2 CS; tömegcsökkenésről nincs pontos szám, de extra felszereléseket is kap a gép. Egyedi a pillangószelepekkel rendelkező dupla kipufogórendszer, és szériában jár az adaptív M felfüggesztés. Az utastérben a kagylóülések és a rengeteg karbon jelenti a változást a szériakivitelhez képest, még az ülések közötti konzolt is a könnyű műanyagból sütik.

A legfontosabb változás azonban a 3,0 literes biturbóval történt, aminek a teljesítményét 410 lóerőről 450 lóerőre növelték – a maximális nyomaték változatlanul 550 Nm. Hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval vagy hétfokozatú, duplakuplungos egységgel is választható a BMW M2 CS, előbbi esetben 4,0, utóbbiban 3,8 másodpercig tart a 0-96 km/óra sprint. Mindössze 2200 darabot készítenek ebből a különleges, hátsókerékhajtású sportmodellből.