Nehézsúlyúak

2013. szeptember 27. (péntek)

A GM bemutatta két új, nagy teherbírású pickupját, válaszul a Ford is felfrissítette a sajátját.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Folytatódik a General Motors új, nagy méretű alváza szabadidő-autóinak/pickupjának modellváltása, most épp a nagy teherbírású – a GM zsargon szerint 2500-as és 3500-as – Chevrolet Silverado és GMC Sierra bemutatkozása van soron.


Kétféle motort kínál a General Motors a tényleg munkára szánt platósaihoz, a 6,0 literes benzinmotor a 2500-as modellben 360 lóerős, a 3500-asban 322 lóerős – a maximális nyomaték mindkét esetben 515 Nm -, a 6,6 literes V8-as turbódízel 397 lóerős, maximális nyomatéka 1037 (!) Nm. A váltó minden esetben hatfokozatú, automatikus. A benzinmotor etanollal is üzemeltethető, de földgázas átalakítás is elérhető, a dízel B20-as gázolajjal is használható.

Egyenként 150-féle változatban érhető el a GM új nagy teherbírású pickupja, ami 3 fülke, 2 platóhossz, 2 motor, számos felszereltség, szimpla- vagy dupla hátsó kerék kombinációjából áll össze. Hogy egymással ne nagyon versenyezzen a GMC Sierra és a Chevy Silverado, előbbi csak a Denali luxus-körítéssel, utóbbi meg csak a hétköznapi felszereltségekkel érhető el. A terhelhetőség egyébként 3345 kg, ami a legmagasabb érték ebben a kategóriában.

A Ford is gyorsan megragadta a lehetőséget, és felfrissítette az F-250 és F-350 és F-450-es típusokat. Új az alváz, amely merevebb a korábbinál, a 6,7 literes V8-as turbódízel nagyobb méretű feltöltőt kapott, aminek köszönhetően a teljesítménye 400 lóerőre, maximális nyomatéka 1085 (!!) Nm-re emelkedett – a hatfokozatú automatikus váltó hidrodinamikus tengelykapcsolóját is le kellett cserélni, hogy elbírja ezt az erőt. A legnagyobb F-450-esnél már akkora a megengedett össztömeg, hogy a személyautó-kerekekről 19,5 colos teherautó-kerekekre váltottak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nehézsúlyúak

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér