Folytatódik a General Motors új, nagy méretű alváza szabadidő-autóinak/pickupjának modellváltása, most épp a nagy teherbírású – a GM zsargon szerint 2500-as és 3500-as – Chevrolet Silverado és GMC Sierra bemutatkozása van soron.

Kétféle motort kínál a General Motors a tényleg munkára szánt platósaihoz, a 6,0 literes benzinmotor a 2500-as modellben 360 lóerős, a 3500-asban 322 lóerős – a maximális nyomaték mindkét esetben 515 Nm -, a 6,6 literes V8-as turbódízel 397 lóerős, maximális nyomatéka 1037 (!) Nm. A váltó minden esetben hatfokozatú, automatikus. A benzinmotor etanollal is üzemeltethető, de földgázas átalakítás is elérhető, a dízel B20-as gázolajjal is használható.

Egyenként 150-féle változatban érhető el a GM új nagy teherbírású pickupja, ami 3 fülke, 2 platóhossz, 2 motor, számos felszereltség, szimpla- vagy dupla hátsó kerék kombinációjából áll össze. Hogy egymással ne nagyon versenyezzen a GMC Sierra és a Chevy Silverado, előbbi csak a Denali luxus-körítéssel, utóbbi meg csak a hétköznapi felszereltségekkel érhető el. A terhelhetőség egyébként 3345 kg, ami a legmagasabb érték ebben a kategóriában.

A Ford is gyorsan megragadta a lehetőséget, és felfrissítette az F-250 és F-350 és F-450-es típusokat. Új az alváz, amely merevebb a korábbinál, a 6,7 literes V8-as turbódízel nagyobb méretű feltöltőt kapott, aminek köszönhetően a teljesítménye 400 lóerőre, maximális nyomatéka 1085 (!!) Nm-re emelkedett – a hatfokozatú automatikus váltó hidrodinamikus tengelykapcsolóját is le kellett cserélni, hogy elbírja ezt az erőt. A legnagyobb F-450-esnél már akkora a megengedett össztömeg, hogy a személyautó-kerekekről 19,5 colos teherautó-kerekekre váltottak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!