Ott folytatja a Mercedes-Benz a villanyautóinak sorát, ahol anno elkezdte: a B-osztály elektromos változata sokoldalú belsővel és városban is könnyen kezelhető külső méretekkel rendelkezett, most, egy generációval később pedig ugyanezt a csomagot már nem egyterűként, hanem szabadidő-autóként árulják. A kiindulási alapot a GLA-osztály jelentette, de teljesen átalakították annak megjelenését.

Mosolygós lett az orr megjelenése azáltal, hogy ellentétben a belső égésű motorral szerelt változatokkal a fényszórók és a befalazott hűtőrács egy közös – fekete – egységbe kerültek, ennek tetején egy LED-csík köti össze a fényszórók felső peremén lévő menetfényt. Hátul is összekapcsolták a lámpákat egy piros betéttel, és levitték a lökhárítóba a rendszámtáblát. Itt is a csupaképernyő műszerfalat látjuk, de a villanyautónál már hátulról megvilágított díszbetét is kérhető, no meg az EQ almárka specialitásának számító rózsaarany részleteket is kínálják felár ellenében; mindkettő benne lesz a forgalmazás kezdetén kínált Edition 1 kivitelben.

Sikerült szinten tartani a karosszéria Cw 0,28-as légellenállási együtthatóját, miközben nagyobb homlokfelülettel rendelkezik a villanyautó (szélesebb gumik, mélyebbre húzott lökhárító), a lökhárítók mellett a padlóburkolatot is lecserélték, és mivel többet fékez az autó elektromosan, csökkentették az első fékekre áramló levegő mennyiségét is. A padló alá szerelt lítium-ion akkumulátor egyébként a karosszériavázat tartóelemként merevíti is, a fűtést hőszivattyú segítségével oldják meg.

„Az új EQA lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleink igényeire szabva valósítsuk meg az e-mobilitást. Az EQA modellek teljes családját kínáljuk majd, 190-től egészen 272 lóerős teljesítményig, első- és összkerékhajtással. Akiknek a hatótáv különösen fontos szempont, azok megtalálhatják majd portfóliónkban azt a modellt, amely a WLTP norma szerint több mint 500 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel. Az EQA piaci bevezetése az EQA 250-nel kezdődik, amely 190 lóerős teljesítményt kínál a WLTP normák szerinti 426 kilométeres hatótávval”- mondta Markus Schäfer, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagja, a Daimler csoport kutatásért és a Mercedes-Benz Cars vezetéséért felelős igazgatója.

A piaci bevezetésnél elérhető EQA 250 első kerekeit hajtó villanymotor csúcsteljesítménye 190 lóerő, maximális nyomatéka 375 Nm, ez pedig 8,9 másodperces 0-100 km/óra sprintet és 160 km/órás végsebességet tesz lehetővé. A padló alá szerelt lítium-ion akkumulátor kapacitása 66,5 kWh, NEDC szabvány szerint 15,7 kWh/100 km az energiafogyasztás, ami szintén NEDC szabvány szerint 486 km-es hatótávolságot eredményez, a reálisabb WLTP-módszer alapján 17,7 kWh/100 km a fogyasztás és 426 km a hatótáv. A fedélzeti töltő 11 kW-os, az autó 100 kW-os egyenáramú töltés fogadására képes, a maximális fékenergia-visszatáplálás maximális értéke 140 kW. A 2040 kg saját tömegű (ebben benne van 75 kg a vezetőnek) Mercedes-Benz EQA 250-es terhelhetősége 430 kg, és 750 kg-os utánfutót vontathat.