Idén is az OMV töltőállomásokkal szövetkezett a Michelin, hogy felhívja az autósok figyelmét a megfelelő abroncsnyomás, a kerekek állapotának rendszeres ellenőrzésére. Az autóvezető nem nagyon veszi észre, ha például az előírtnál fél bar-ral alacsonyabb a nyomás az egyik kerékben, és ennek hatása nem is azonnal jelentkezik, hanem úgy, hogy jelentősen – 20-30 százalékkal – lerövidül az abroncs élettartama.

A megoldás az, hogy havonta legalább egyszer ellenőrizze az autóvezető a nyomást a kerekekben. A megfelelő értékeket megtalálja egy matricán, jellemzően a tanksapka-fedélnél vagy a vezetőajtó kinyitása után a B-oszlopon, de például ha tuning miatt a gyáritól eltérő méretű abroncsot használ valaki, elképzelhető, hogy az előírtnál sokkal magasabb értéket kell beállítania – erről az a műhely tud megfelelő tájékoztatást adni, ahol megtörtént a kerék cseréje.

Általános ökölszabály, hogy a matricán az abroncs hideg állapotára vonatkozó nyomást találjuk, ha már megtettünk például három kilométert az autóval, 3 tized bar-ral magasabb nyomást állítsunk be. Sokan elfelejtik, hogy ha nagy terheléssel vagy nagy sebességgel mennek (például megpakolt autóval kirándulás a hétvégén, autópályázással), akkor meg kell növelni az abroncsok légnyomását – a megfelelő értékekről szintén a matrica vagy a kezelési könyv ad tájékoztatást.

A Michelin képviselői a magyarországi tapasztalatokról egyelőre annyit mondtak, az autósok 70 százalékánál megfelelő volt a keréknyomás, és jellemző, hogy az ellenőrzött autóknál a mintamélységet nézve már a végüket járták az abroncsok. Az akció kifutásával majd pontosan összegzik az eredményeket.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!