Pályaautót faragtak a Mini Cooper John Cooper Works-ből a brit autóvezetők kedvéért, a Challenge nevű változat a Goodwood FOS-on lesz látható, és úgy tették gyorsabbá a kocsit, hogy közben annak használata illegális lett közúton – de csak a külön kapcsolóval, két gombnyomásra aktiváltható Track üzemmódban. Más kérdés, hogyan ellenőrzik majd a legalitást, ha megállít a rendőr, akkor egyszerűen visszakapcsol az ember közúti módba…

A nagyobb első légbeömlők, a tetőspoiler és a szélesebb kerékjárat-szélesítések az egyébként feláras JCW Pro Accessories csomagból származnak. A 2,0 literes, 228 lóerő teljesítményű turbómotorhoz nem nyúlnak, így a 6,3 másodperces 0-100 km/h sprintidő is változatlan, a felfüggesztés átalakításával lesz gyorsabb az autó a normál változatnál.

A Mini Challenge versenyautó beszállítói adják az új elemeket, az első rugóstagot például a Nitron szállítja, állítható csillapítású és hasmagasságú ez a rendszer – természetesen azt is részletesen leírják a kezelési utasításban, hogy meddig lehet közúti használat esetén csavarni a felfüggesztést. A váltóba Quaife önzáró differenciálmű kerül, a Mintex szállítja a fékbetéteket. A 17 colos kovácsolt alufelnik fél colllal szélesebbek a JCW felnijeinél, és egyenként 2,5 kg-mal csökkentik a rugózatlan tömeget.

Csak egyféle megjelenést kínálnak, a White Silver fényezést fekete tetővel és versenycsíkkal kombinálják, a felnik feketék, az utastérben fekete szövet kárpitot használnak, a vezető felőli pohártartót feláldozták a Track üzemmódot aktiváló kapcsolónak, az utas előtti betéten helyezik el a sorozatszámot. Extrákat se lehet kérni, tolatóradar, esőérzékelős ablaktörlő és LED-es fényszóró van a fedélzeten a szérián kívül. Drága a Mini Cooper John Cooper Works Challenge, 8950 fonttal kerül többe, mint a normál változat, ennek ellenére a gyár biztos benne, hogy gyorsan elkel majd mind a 100 példány.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások