Több, mint kínos volt a Mini számára, hogy a jelenlegi Clubman-nél a benzinbetöltő nyílás/cső miatt csak a jobb oldalon volt a hátra beszállást megkönnyítő kiegészítő ajtó. Ami nekünk jól működött, az a márka hazájában, az Egyesült Királyságban bizony azt jelentette, hogy a veszélyes oldalról kellett megközelíteni a második sort, ami bizony sok gyermekes szülő számára zárta ki az autót a potenciális járművek közül.

Az új autónál már nem lesz ilyen dilemma, hiszen annak mindkét oldalán lesz hátsó oldalajtója, ráadásul nőtt annyit az autó, hogy rendes, a B oszlopra felfüggesztett darab is elfért. Sőt, az új Mini Clubman a márka óriása, az elődöt 26 centivel túlszárnyaló karosszéria hossza 4223 mm, ami még az eddigi csúcstartó Countryman szabadidő-autót (4097 mm) is felülmúlja. Ha ez nem lenne elég, a felfelé nyíló hátsó fedél helyett megtartják a kétszárnyú csomagtérajtót, ami azt jelenti, hogy összesen hat ajtaja van a karosszériának.

Lehet, hogy ez nem marad mindig így, a hírek szerint a piaci bevezetést követően bemutatkozik majd a hagyományos hátsó ajtóval ellátott változat Traveller néven, amely ennek és egyszerűbb belső kialakításának köszönhetően érezhetően olcsóbb lesz majd. Azt nem árulták el, milyen motor hajtja a Mini Clubman tanulmányt, a szériaváltozatban ugyanazok az erőforrások lesznek majd elérhetően, mint az új Mini-ben. A Traveller érkezésére pedig valószínűleg elkészül majd a háromhengeres turbódízel 1,2 literes változata is, amely azért még mindig tud majd 95 lóerőt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!