A tervek szerint az 1987-es esztendőben vezették volna be a Rali-VB-n a csúcsot jelentő S-csoportot, azonban a B-csoportos autók tragédiái miatt idő előtt jegelték a tervet. Az Audi már elkészült az első prototípussal, amikor megszületett az FIA döntése, úgyhogy nem is mutatták be az autót, amelyet azonban most az Eiffel Rallye Festival-on elindítottak.

Egészen mostanáig a gyári gyűjtemény része volt az egyszerűen csak Audi Group S néven emlegetett autó, amelynél a legnagyobb változást az jelentette, hogy orrmotorról far-középmotorra váltottak. Egyedi acél térváz adta az alapot, amire műanyag karosszériát szereltek, mivel ez volt az első működképes autó, még hiányoznak róla a márkajegyek. Az akkoriban legfejlettebb, hengerenként négyszelepes, öthengeres turbómotor hajtja a kerekeket, persze teljesítményadatot nem közölnek még így, három évtized távlatából sem. Az Audi Tradition nemrég újra üzemképes állapotba hozta a Group S prototípust, a jövőben várhatóan több rendezvényen is látható lesz majd mozgás közben.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!