Miközben több európai országban is a politikusok különféle roncsprémiumokat vizionálnak az autógyártók megsegítésére a koronavírus miatti gazdasági válságból való kilábalásra, sokkal nagyobb probléma fenyegeti az autós cégeket. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség által most publikált 2018-as számok alapján 2016 óta folyamatosan emelkedik az eladott újautók CO2-kibocsájtása, ami két évvel ezelőtt 120,8 g/km volt. Nem tudjuk, hogy most, 2020 közepén hol tart a hivatalos érték, de ha az év végére nem érik el a 95 g/km-es értéket az autógyártók, akkor komoly, akár több milliárd eurós büntetéseket is be kell majd fizetniük az Unió költségvetésébe.

A 2018-ban az EU területén értékesített újautók üzemanyaga: benzin 9 075 938 (60%), gázolaj 5 505 689 (36,4%), autógáz 154 304 (1,02%), benzin-elektromos hibrid 148 791 (0,98%), elektromos 148 480 (0,98%), földgáz 64 786 (0,43%), dízel-elektromos hibrid 3247 (0,02%), e85 1703 (0,01%), hidrogén 159 (0%)

Az EU-ban 2018-ban értékesített újautó átlagos számai a következőek 15 126 831 eladott jármű átlaga alapján: lökettérfogat: 1541 cm3, teljesítmény: 96 kW/130 LE, saját tömeg 1390 kg, CO2-kibocsájtás (NEDC): 120,8 g/km, CO2-kibocsájtás (WLTP): 148,1 g/km.
Az Magyarországon 2018-ban értékesített újautó átlagos számai a következőek 127 572 eladott jármű átlaga alapján: lökettérfogat: 1549 cm3, teljesítmény: 98 kW/133 LE, saját tömeg 1381 kg, CO2-kibocsájtás (NEDC): 127,9 g/km, CO2-kibocsájtás (WLTP): 150,8 g/km.

Jól látszik, hogy viszonylag nehezek és a downsizingolt motorok ellenére nagy köbcentisek az eladott autók, ami az SUV-k terjedésére utal, a magas CO2-érték pedig betudható még annak, hogy a vásárlók elfordultak a dízelektől. 2018-ban még nem nagyon látszik a számokon a hibridek vagy az elektromos autók térhódítása, ami azt is jelenti, hogy mintegy 27%-kal kell átlagosan mérsékelniük a flottafogyasztásukat a gyártóknak ahhoz, hogy ne kelljen büntetést fizetniük.