A hónap elején találkoztunk az álcázott Jaguar XE prototípussal, most pedig már hivatalosan is bemutatták a felfrissített változatot. Csiszoltak egy keveset a megjelenésen az új lökhárítókkal, az igazán nagy újdonság belül van, ahol digitális középkonzolra váltottak, azaz egy második érintőképernyő került a központi alá, amelyen még két forgókapcsolót is elhelyeztek a szellőzés kezelésének megkönnyítésére. Ezzel talán azokat vigasztalják, akik hiányolják majd az automatikus váltót vezérlő forgókapcsolót, amely helyett előválasztókart használnak.

Új generációs az érintőképernyős fejegység, a belső tükör is digitális lett – szükség esetén kameraképet mutat, ha útban lenne valami az utastérben, ami akadályozza a hátralátást –, a fel-a-fejjel kijelző nagyobb és jobban látható képet ad. Első Jaguarként a friss XE-ben jelenik meg a vezetéknélküli telefontöltő. Az új kormánykerék küllőin a korábbinál kevesebb a kapcsoló.

Leegyszerűsödik a motorkínálat, a jövőben a dízel egy teljesítményszinttel – 180 LE/430 Nm – lesz választható, és legalábbis a megújulás utáni időszakban csak a 2,0 literes benzinmotor lesz választható 250 vagy 300 lóerővel, a nyolcfokozatú automatikus váltó alapfelszerelés, az összkerékhajtás mindegyik négyhengereshez választható. Várhatóan jövőre csatlakozik majd az új, 400 lóerős soros hathengeres turbómotor a választékhoz.