Korábban már megmutattuk az új Mazda3-ast a maga természetesen szépségében, és már itt is vannak a sajtófotók, ahol a megfelelő beállítással és némi utólagos munkával a lehető legtöbbet kihozták a formából a fotósok.

Sokat azért nem kellett dolgozni a képeken, hiszen a Kodo formavilágot jelen esetben is úgy csűrték-csavarták, ahogy azt a 6-osnál is tették. Mintha csak egyszerűen levágták volna a hátsó túlnyúlást a lépcsős hátúról; valójában azonban nagyon is egyedi a karosszéria. Egy kicsit hangsúlyosabb a hűtőrácsot alulról keretező krómléc, a fényszórók formája is nyújtottabb.

A karosszéria hossza 4,46 méter, a tengelytávolság 2,7 méterre növekedett, széltében 4 centi a bővülés. A több nagy szilárdságú acél használatának köszönhetően miközben 30 százalékkal merevebb lett a felépítmény, átlagosan 100 kg-mal csökkent a tömeg. A csomagtér befogadóképessége defektszettel 350 liter, a hátsó ülések ledöntése után 1250 liter a raktér. Stílusában szintén a nagytestvért idézi a műszerfal, de itt keskenyebb a díszcsík, és a fejegységet is különválasztották a kijelzőtől, ami a legújabb divat szerint kiáll a középkonzol tetejéből. A korábbinál több a tárolóhely.

Négy teljesítménnyel indul a forgalmazás Európában, mind a Skyactiv generáció tagjai, közös jellemzőjük a 14,0:1-hez sűrítés, a közvetlen befecskendezés. Új az alapmotor, az 1,5 literes, 100 lóerős benzines, a 2,0 literesből van egy 120 lóerős változat, és a már ismert 163 lóerős kivitel i-ELOOP rendszerrel, egyedüli dízelként a 2,2 literes négyhengeres választható 150 lóerővel. Mindhez hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót párosítanak, a gyengébb 2,0 litereshez és a dízelhez felár ellenében automatikus váltó is kérhető. Másfelé van 155 lóerős 2,0 literes és 184 lóerős 2,5 literes benzinmotor is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!