Megérkezett Európába a legújabb Holden izomautó, legalábbis a tegnapi naptól kezdve veszik fel a Vauxhall kereskedések a megrendeléseket az új VXR8 GTS modellre. Utóbbi érdekessége, hogy amíg a szívómotoros elődöt az M3 és a C 63 AMG nagy ellenfelének tartották, a kompresszoros motorral szerelt új modell az M5 és az E 63 AMG ellen indul harcba.

A mérettel eddig se volt probléma, most pedig a teljesítmény is megvan a trónfosztáshoz: a 6,2 litere V8-ast egy Eaton kompresszor pumpálja, a teljesítménye 576 lóerő, a maximális nyomaték 739 Nm – ez több mint 150 lóerővel több a korábbinál, miközben csak 5000 fonttal emelkedett a vételár. Az 54 999 font (18,6 millió Ft) egyébként a legolcsóbb, félezer lóerőnél is erősebb autóvá teszi a Vauxhall VXR8 GTS-t, amely sajnos csak jobb oldali kormánnyal készül, azaz nálunk egészen biztosan nem lesz hivatalosan kapható.

Egyelőre még titkolja a pontos menetteljesítményeket a Vauxhall, mindössze annyit mondanak, hogy 250 km/órában korlátozza az elektronika a végsebességet. Egyébként felkészítik az autót a teljesítmény kihasználására is, külön olajhűtője van a (6 fokozatú kézi vagy automatikus) váltónak, a differenciálműnek. Ezzel kapcsolatban még egy érdekes szám, a kocsi orrán 130 000 négyzetmillimétert foglalnak el a légbeömlők – az új motor biztonságos üzemelése miatt  75 százalékkal növelték ezt a felületet.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!