A világon először Hollandiában üzemel önjáró busz

2016. január 29. (péntek)

Wageningen városában január 28-án indul a próbaüzem egy 200 méter hosszú szakaszon, ha sikeres lesz, 6 km-es körön járnak majd a vezető nélküli buszok.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Január 28-án kezdődik a WEpod elnevezésű önjáró mikrobuszok tesztüzeme a hollandiai Wageningen városában, közterületen. Első körben mindössze 200 méteres távolságon, az Ede-Wageningen állomás és a Wageningeni Egyetem és Kutatóközpont bejárata között, legfeljebb 8 km/h-s tempóval, de amint sikerrel zárul a próbaidőszak júliusban, tényleges közúton is mennek majd a mikrobuszok.


A WEpod elnevezésű járművek 1,9 méter széles, 3,9 méter hosszú, 2,7 méter magas kisbuszok, amelyekben 6+1 ülőhely van (a jármű csak akkor indul el, ha minden utas helyet foglal, állóhely tehát nincs), végsebességük 40 km/h – a közúti forgalomban biztonsági okokból 25 km/h lesz a csúcs -, és egy feltöltéssel mintegy 100 km megtételére képesek. A négykerék-kormányzásnak köszönhetően egy 9 méteres átmérőjű helyen képesek megfordulni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy előre meghatározott, 6 km-es hosszúságú körön közlekednek majd az egyetemi kampusz és a városközpont között a járművek állandó felügyelet mellett, ha bármi probléma akad, az utasok egy gombnyomásra kapcsolatba tudnak lépni a központban lévő ügyeletessel. Persze nem lesz túlságosan nagy a kapacitása a vonalnak, hiszen a öt járművel egyszerre legfeljebb 30 ember lesz képes utazni, ami kevesebb, mint egy darab városi autóbusz teljesítménye – de a WEpod esetén nem az a cél, hogy versenyképes legyen a szolgáltatás, hanem az, hogy egyáltalán működjön.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A világon először Hollandiában üzemel önjáró busz

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér