A Bosch megkapta az illetékes hatóságok jóváhagyását, így a vállalatcsoport megkezdte a lítium-ion meghajtó-akkumulátorokkal kapcsolatos tevékenységeinek újraszervezését. Ennek keretében a korábbi stuttgarti SB LiMotive Germany GmbH és a Michigan állambeli orioni székhelyű Cobasys LLC gyártóegységek fúziójából létrejött és teljes tulajdonú leányvállalatként a Bosch csoport részévé vált a Robert Bosch Battery Systems.

A Bosch mostantól minden meglévő akkumulátorrendszerrel kapcsolatos tevékenységet központilag irányít. A tervek szerint az akkumulátorcellák fő beszállítója a Samsung SDI lesz, azonban a Bosch más gyártók akkumulátorcelláit is felhasználja a jövőben. 2013-ban elkezdik az első olyan teljes mértékben elektronikus gépjármű, a Fiat 500e sorozatgyártását is, amelyet Bosch akkumulátor-modullal szereltek fel.

Fókusz az akkumulátor-rendszereken

A Bosch az autógyártók igényeire reagálva a már meglévő gépjárművekhez is gyárt, fejleszt és illeszt akkumulátor-rendszereket. A megnövekedett felhasználói elvárások miatt a vállalat nagy hangsúlyt fektet az akkumulátorok tökéletesítésére. Különös tekintettel a rendszerek élettartamára és teljesítményére, illetve arra, hogy a bennük tárolt energia mennyisége megfelelő legyen az adott gépjármű egészének – azaz a mechanikus és elektronikus részek – működéséhez is.

2020 után várhatóan jelentős mértékben növekedni fog az elektromos gépjárművek és a plug-in hibridek iránti piaci kereslet. A Bosch már most készül az elektromos-forradalomra, ezért bővíti a lítium-ionos akkumulátor-rendszerek fejlesztésére és előállítására irányuló tevékenységét. A vállalat ennek érdekében 400 millió eurót fektet az e-mobilitásba, és már jelenleg is több mint 1100 munkatársa dolgozik ezen a területen, köztük közel 500 akkumulátor-specialista Németországban, az USA-ban és Kínában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!