Essünk is neki, az Astrát 1998-ban kezdték el forgalmazni, majd a H-generáció megjelenésekor Classic II néven továbbra is gyártásban maradt. A 14 éves példányok félmilliótól indulnak, a sort a 2009-ben forgalomba helyezett Astrák zárják, a legdrágábbakért 1,9 milliót kérnek el. A G-sorozatból összesen körülbelül 1430 darabot találni, ennél azért szerényebb az első szériás Mégane-ok kínálata, de a hozzávetőlegesen 460 eladó darab sem kis szám. Az 1996-os, forgalmis Renault-khoz már 200 000 forintért hozzá lehet jutni, a paletta másik végén az 1,2 milliós, 2002-es verziók állnak. Az Astrák 26%-a dízel, míg a Mégane-oknál 13%.

Rengeteg a lelakott, szemétdombra való darab

A vásárlásnál már csak a bőséges kínálat miatt sem szabad az autó állapotát illetően kompromisszumot kötni, ha nem felel meg az elképzeléseinknek a kiszemelt példány, álljunk tovább, keressünk egy másikat. Iszonyatos mennyiségű törött és okmányok nélküli egyedet találni mindkét modellből, így elképzelhető, hogy egy-egy borsosabb árú új alkatrész cseréje helyett jobban járunk, ha veszünk egy komplett autót.

Márpedig hibája bőségesen akad ezeknek a modelleknek, ha a 2002-es ADAC hibastatisztikára vetünk egy pillantást, akkor az Astra 41, míg a Mégane 67,4 hibaponttal a sereghajtók mezőnyében tanyázik. A hibapontok 1000 darab autóra vetítve értendők, vagyis Németországban minden 1000 Astrából átlagosan 41-hez kellett országúti segélyszolgálatot hívni, a Mégane-nál 67-hez.

A kormányküllőkbe helyezett dudagombok hamar kiszakadnak A kormányküllőkbe helyezett dudagombok hamar kiszakadnak

Az Opel esetében a legtöbb meghibásodás a motorvezérlés, a rágcsálók okozta lyukas vezetékek és a kipufogó-visszavezetés elkoszolódó szelepe miatt jelentkezett. Utóbbi különösen 2004-ig sújtotta a benzines verziókat. A blokkoló kormányzár 2002-ig gyakran borzolta a kedélyeket, míg az indítómotor rakoncátlankodását 2004-ben orvosolták. Gyenge pont továbbá a generátor, mely a 2002 és 2005 közötti példányok esetében bizonyult rövid élettartamúnak. Az 1998 és 2005 között gyártott 1,7-es és 2,0-es dízeleket az első segédkeret lepattogzó felülete, majd az ott megjelenő korrózió miatt rendelték be átvizsgálásra és javításra.

Drága csapágyak, túlzott olajfogyasztás

A hibák tárháza itt azonban nem ér véget, további kényes pontok: légtömegmérő, vízpumpa, alapjárati szabályozó motor, lambda-szonda és önindító. Mozgásképtelenné válhat az autó a sebességváltó hibájából is. Az első kerékcsapágyak cseréje az átlagosnál borsosabb összegbe kerül, az ok, hogy az ABS jeladóját is ezekbe integrálták. A kulcsház széteshet, az ütközők kis erőhatástól is könnyen deformálódnak, esős, hideg időben pedig gyenge az autó páramentesítő képessége – a szellőzés kapcsolója és a keringető motor is beadhatja a kulcsot. Gyakori a laza kézifékhuzal, az olajfogyasztásra is érdemes ügyelni, ajánlott 1500-2000 kilométerenként ellenőrizni a szintet – utóbbi jelenség szinte mindegyik ECOTEC benzinmotornál megfigyelhető.

Nem rossz, felnőttek is elférnek hátul, a lábtér is rendben Nem rossz, felnőttek is elférnek hátul, a lábtér is rendben

Az izzók gyakran kiégnek, az idősebb Astrákon akár korrózió is előfordulhat, a nem garázsban tárolt példányoknál pedig a szélvédő gumiszigetelését érdemes szemügyre venni, mert az hamar repedezetté, morzsalékossá válik. Az utastéri műanyagok zöröghetnek, általában a pontatlanul csukódó kesztyűtartó ajtaja is részt vesz a zenebonában. A biztonsági öv visszacsévélő szerkezete hamar elfárad, a csere pedig igen drága, mert az csak a komplett feszítőrendszerrel együtt oldható meg.

Ergonómiai bakik tárháza: ablakmozgató kapcsolók a sofőr bal lábszáránál, vészvillogó a vezetőtől távol, a rádiógombok pedig túl aprók Ergonómiai bakik tárháza: ablakmozgató kapcsolók a sofőr bal lábszáránál, vészvillogó a vezetőtől távol, a rádiógombok pedig túl aprók

A Mégane sem éppen eminens tanuló, a sárga angyalt sokszor a hibás indításgátló, vagy éppen motorvezérlési és gyújtásprobléma miatt értesítik. Az elsötétülő világítás és a mozgásképtelen elektromos ablakok gondja is igen kellemetlen. Az 1999-es, 66 kW teljesítményű 1,6-os változatok egyes szériáit a vezérműlánc és a feszítőgörgő gondjai miatt rendelték műhelyekbe. A fékrásegítő miatt is elrendeltek visszahívási akciót, a tünet, hogy hirtelen keménnyé válik a fékpedál, és megálláshoz a szokásoshoz képest erősen kell taposni a pedált. Egyes 1997 és 2001 közötti, klímával felszerelt 1,9-es dízeleknél a motorkárosodást megelőzendő ellenőrizték a fogaskerekek állapotát. Gyakran a riasztó vagy éppen a gyári indításgátló teszi lehetetlenné az elindulást.

Valamivel kisebb a fejtér, a hátul ülőket nem védi függönylégzsák Valamivel kisebb a fejtér, a hátul ülőket nem védi függönylégzsák

További gócpontok: generátor, elszakadó gázbowden, átégő elektromos vezetékek, korán elfáradó motortartó bakok, gyújtótrafó. A lengéscsillapítók eltörhetnek, a kerékcsapágyak is a keresett alkatrészek közé tartoznak. A világítás elég gyengécske, ráadásul kontakthibára visszavezethető okok miatt a lámpák kihagyása sem kizárható – ez menet közben, pláne este fokozottan balesetveszélyes! Bosszantó a kattogó indexrelé, a háklis utastér-világítás, a központi zár és az anyaggyengeségre visszavezethető kilincstörés.

Az Astra raktérajtaja alatt 20 l-rel nagyobb poggyásztér található Az Astra raktérajtaja alatt 20 l-rel nagyobb poggyásztér található

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!