Nem panaszkodhatnak a Formula-1 szerelmesei az idei évben. A szezon második fele olyan izgalmakat és korántsem megszokott eredményeket produkál, hogy ember legyen a talpán, aki jóslatokba mer bocsátkozni. A Belga Nagydíj vitatott végkimenetele után Olaszországban Sebastian Vettel teljesen megkavarta a mezőnyt. Most meg az első éjszakai futamon, először Szingapúrban az a Fernando Alonso állhatott fel a dobogó legfelső fokára, akit már igencsak régen üdvözölhettünk ott, különösen régen Renault-s színekben.

Fernando Alonsónak pedig nem indult túl jól a hétvégéje. A szombati időmérő edzésen autójának üzemanyag nyomása meghibásodott és végül csak a 15. helyről vágott neki a 61. körös futamnak. Alonso malmára hajtotta a vizet és segített a spanyol 20. nagydíj győzelmét behajtani a biztonsági autó bejövetele (csapattársa, Nelson Piquet balesete miatt) és többek hibája, mely szerint akkor hajtottak a bokszba, mikor az még zárva volt. Úgy tűnt, hogy ez a hétvége Felipe Massáé lesz. Szombati erős teljesítménye után a nyitó körökben is dominánsan vezetett, s elhúzott világbajnoki riválisától, Lewis Hamiltontól. Azonban hiába épített fel négy másodperces előnyt, Nelson Piquet ugyanis eltalálta autójával a pálya széli betonfalat és így a biztonsági autó kijött a pályára. Nico Rosberg és Robert Kubica kénytelen volt bemenni a bokszba üzemanyagért, annak ellenére, hogy a bokszutca zárva volt, így 10 másodperces stop-go büntetést kaptak.

Massa, Hamilton és Räikkönen szerencséjére kitartottak, míg a bokszutca megnyílt, s mindhárman bementek tankolni. A Ferrari idén nem először hibázott már tankoláskor. Ez most is így volt. Felipe Massa zöld utat kapott a bokszbeállás végén, de az üzemanyag cső még rá volt csatlakoztatva az autóra, így mikor Massa elindult, az kiszakadt a helyéből, bő üzemanyag fröccsöt löttyintve a Ferrari szerelőkre, majd a bokszutcára. Arról nem is beszélve, hogy mikor helyét elhagyta a ferraris, majdnem összeütközött az éppen befelé tartó Adrian Sutillal. Massa végül a bokszutca végén vette észre nemkívánatos ‘utasát’, s motorját járatva várt, hogy végre megszabadítsa valaki igen gyúlékony terhétől. Ekkor Massa nem elég, hogy az első helyről az utolsóra esett vissza, hanem még bokszutca áthajtásos büntetést is kapott csapata hibájáért. A brazil pilóta végül a hátsó, 13. helyet szerezte meg, s értékes pontoktól esett el a világbajnoki címért folyó küzdelemben.

Ezután Nico Rosberg vette át a vezetést, de mikor bement letölteni büntetését, Fernando Alonso vette át a helyét. Rosberg büntetése ellenére is a második helyre tudta behozni autóját, amelyet annak is köszönhetett, hogy büntetése letöltése előtt nagy előnyre tett szert, így nem sok időt vesztett mikor elhagyta a bokszutcát. Lewis Hamilton egy pontos előnyét hét pontosra növelte harmadik helyével mindössze három futammal a szezon vége előtt. Hamilton nem nagyon tudott volna harcolni a győzelemért, de kihasználva a Ferrari bakijait, célba ért és a McLaren kielőzte riválisát egy ponttal. Kimi Räikkönen címvédő világbajnokhoz méltatlanul már zsinórban negyedszerre nem szerez pontot. A finn az ötödik helyét dobta el, mikor négy körrel a verseny vége előtt tette taccsra autóját.

Ezzel a világbajnoki címvédés csekélyke esélyétől is megfosztotta magát, s ezzel kétpólusúvá vált a világbajnokság. Lewis Hamilton és Felipe Massa között fog eldőlni a 2008-as világbajnoki cím sorsa. A szingapúri futam után már ismert terepre utaznak a Formula-1-es csapatok, ugyanis két hét múlva (2008. október 12.) a Japán Nagydíjjal kezdetét veszi a világbajnokság finise. 2007-ben Japánban Lewis Hamiltonnak állt a zászló. Kérdés, hogy a konstruktőri ponttáblán immár második helyet elfoglaló maranellóiak visszavágnak-e a McLarennek a felkelő nap országában.