A Giorgetto Giugiaro által vezetett Italdesign stúdió tervezte az SX4-est, de a projektet a koncepció kialakításától a fejlesztésen át a tömegtermelés kivitelezéséig teljes egészében a Suzuki tartja kézben. Az autó Fiat Sedici néven készülő olasz testvérmodelljét is a magyarországi gyárban szerelik össze. Az SX4-et az angol X-over revolution kifejezéssel magyarázza a Suzuki, azaz az autót nem próbálják egyetlen kategóriába sem besorolni, a lehetőségek legjavát válogatták össze az új modell megalkotásánál. A Swift stílusjegyeit hordozó SX4 kétféle változatban készül, az Urban Line inkább személyautós, míg az Outdoor Line terepjárós kiegészítőket visel magán, ez utóbbihoz lesz elérhető a Suzuki által kifejlesztett, három üzemmódú kapcsolható összkerékhajtási rendszer. Három különböző motorral lesz kapható az SX4: 1490 cm3-es, 99 lóerős benzinmotor az alap, a 107 lovas 1,6-os pedig a következő fokozat, míg a Fiattól származó 120 lóerős, részecskeszűrővel ellátott 1,9-es Multijet turbódízel a legerősebb verzió. A dízelmotoros hatfokozatú kézi váltóval lesz kapható, a benzinesekhez ötfokozatú egység jár. Az SX4 tervezésénél az európai viszonyokhoz alkalmazkodtak, így rendkívül biztonságos, merev karosszériát terveztek hozzá, reményeik szerint az autó négycsillagos eredményt ér el az EuroNCAP törésteszjein. Szériatartozék lesz a blokkolásgátló és az elektronikus fékerőelosztó, egyes típusokhoz pedig menetstabilizáló ESP is rendelhető lesz. A járművet elsősorban városi felhasználásra építették, azzal a kitétellel, hogy esetlegesen adódó terepezéskor sem kell aggódni az autóért. Itthon elsősorban családi autónak szánják, funkció és érték szempontjából az Ignis és Swift modellek fölé pozicionálva. A 60 ezres esztergomi gyártókapacitás megoszlása a következőképpen alakul: 10 ezret Magyarországon adnak el, 30 ezret exportálnak európai szalonokba, míg a fennmaradó 20 ezer példányt Fiat-jelvénnyel ellátva az olaszok értékesítik. Az SX4 forgalmazása a márciusi Genfi Autószalonon történő hivatalos bemutatót követően kezdődik.