A legutóbbi akció során tapasztalt 4,9 százalékos jogosulatlan úthasználói arány az ellenőrzött autópálya-szakaszon átlagosnak mondható. Az ÁAK Rt. mobil csoportjai, az Autópálya Rendőrség, a Közlekedési Felügyelet, a VPOP és a Katasztrófavédelem egységei 2005. április 20-án közös tereléses ellenőrzést tartottak az M7 autópálya Balaton felé vezető oldalán, a 84-es kilométer-szelvénynél található pihenőnél. Az akció a terelés kiépítése után, reggel 8 órakor, rendőri biztosítás mellett kezdődött.

A személygépjárműveket a benzinkút előtti szervizútra, míg a teherautókat a benzinkút mögötti útra terelték. A mintegy 3 órás ellenőrzés alatt 492 járművet vizsgáltak meg. Az érvényes matricával nem rendelkezők aránya 4,9 % volt, ami nagyjából megfelel a korábbi évek átlagának ezen az autópálya-szakaszon. Az ellenőrzés során a rendőrség 21 esetben intézkedett, a Közlekedési Felügyelet 4 gépjárművet rendelt be műszaki felülvizsgálatra, míg a VPOP munkatársai egy jelentősebb cigarettaszállítmányt foglaltak le. Különösebb fennakadásról nem lehet beszámolni, a forgalom lényegében zavartalanul haladt az ellenőrzött szakaszon – írja az mtv.hu

A terelést – az időjárásra való tekintettel, a tervezettnél korábban – 11 órakor oldották fel. Az úthasználók a jövőben mind gyakrabban számíthatnak hasonló akciókra. Sánta László, az ÁAK Rt. útdíj ellenőrzési vezetője elmondta:
“A tereléses ellenőrzési akciók sajnálatos módon sok nehézséget okoznak mind az ellenőrzést végzők, mind az utazók számára, akiknek megértését és türelmét kérjük. A kapus rendszerrel szemben – ahol a folyamatos ellenőrzések következtében a forgalom állandó akadályoztatásnak van kitéve – tereléseket csak időnként és szúrópróbaszerűen hajtunk végre. Emellett az olyan összevont akciók lebonyolítását támogatjuk, melyben valamennyi érintett hatóság és szervezet egyszerre vesz részt, hiszen így a pályát használók nem külön-külön szenvedik el a torlódások miatt bekövetkező időveszteséget. Azonban ahhoz, hogy az adott keresztmetszeten áthaladó teljes forgalmat kontrollálni tudjuk, időről időre szükség van a tereléses módszer alkalmazására. Ennek során természetesen igyekszünk minél kevesebb kellemetlenséget okozni az autósoknak.”